آغاز به کار اولین دوره جشنواره هنری «ماه» در بخش دانش‌آموزی

تهران (پانا) - اولین دوره جشنواره هنری «ماه» در بخش دانش‌آموزی شروع به کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار اولین دوره جشنواره هنری «ماه» در بخش دانش‌آموزی

به گزارش ادارۀ ارتباطات و اطلاع‌رسانی مدرسۀ اسلامی هنر، پیمان حیدری دبیر جشنواره، ضمن اعلام شروع به کار اولین دورۀ جشنوارۀ هنری ماه در بخش دانش‌آموزی، گفت: مؤسسه آموزش‌عالی هنر و اندیشۀ اسلامی با نگاه به اهمیت و جایگاه هنر در نشر معارف والای الهی و انسانی و ظرفیت‌های عظیم و استعدادهای ارزشمند نهفته در میان دانش‌آموزان، اقدام به برگزاری جشنوارۀ هنری ماه و ایجاد فضایی برای مشارکت خلاق و پویا در جهت شناخت و بارورکردن استعدادهای هنری این مقطع و آشنایی آنان با اساتید و هنروران صاحب تجربه، کرده است.

مدیر ادارۀ فرهنگی دانشجویی مؤسسه آموزش‌عالی هنر و اندیشۀ اسلامی افزود: این جشنواره با همکاری و همراهی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم در اولین سال فعالیت در رشتۀ «عکاسی با موبایل» با موضوع «شهر من» آثار هنری دانش‌آموزان مقطع متوسطۀ دوم را می‌پذیرد.

این آثار به صورت دو مرحله‌ای توسط پنج‌تن از اساتید برجستۀ عکاسی استان داوری می‌شود و در نهایت، بیست اثر در چهار رتبه برگزیده شده و به تمامی آثار برگزیده لوح تقدیر و هدایای نقدی اهدا می‌شود. همچنین آثار برگزیده همزمان با اختتامیۀ جشنواره در نمایشگاه عکس «ماه» به نمایش گذاشته خواهد شد.

حیدری همچنین افزود: در راستای مهارت‌افزایی دانش‌آموزان نسبت به ابعاد فنی و هنری عکاسی شهری با موبایل و شرکت در جشنواره، ورکشاپ های عکاسی در دو سطح برای مربیان پرورشی مدارس استان و همچنین دانش‌آموزان توسط اساتید رشتۀ عکاسی مؤسسۀ آموزش‌عالی هنر و اندیشۀ اسلامی اجرا می‌شود.

دبیر جشنوارۀ هنری ماه اعلام کرد: فراخوان جشنواره منتشر شده و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را تا پایان بهمن 1400 از طریق سامانۀ اعلام شده به دبیرخانه ارسال نمایند. داوری آثار از اول اسفندماه آغاز شده و نتایج نهایی همزمان با مراسم اختتامیه در روز 23اسفند مصادف با روز جوان و میلاد حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) اعلام می‌شود. نمایشگاه آثار برگزیده نیز در همین روز آغاز می‌‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار