با تصویب در شورای شهر تهران صورت می‌گیرد؛

افزایش 25 تا 28 درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای در سال آینده

تهران (پانا) - با تصویب تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱ مبلغ عوارض در سال ۱۴۰۱، ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۵۱۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 25 تا 28 درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای در سال آینده

در جلسه امروز شورای شهر تهران اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران نیز دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود که این مورد نیز با پیشنهاداتی از اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای 1401 از دیگر دستور جلسه شورای شهر تهران بود که در دستور کار اعضا قرار گفت.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با لایحه اشاره شده اظهار کرد: نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای 1401 نسبت به سال 1400 حدود 25 تا 28 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در نیم ساعت اول رایگان خواهد بود، گفت: در ادامه نیز تا دو ساعت اول نرخ عوارض از 1250 تومان در سال 1400 به 1600 تومان در سال 1401 خواهد رسید.

شفیعی ادامه داد: در ادامه نیز در هر دو ساعت 2 هزار تومان نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای محاسبه خواهد شد.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از افزایش نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال آینده گفت: ما چه خدماتی را اضافه کرده‌ایم و چه اتفاقی افتاده که می خواهیم هزینه پارک حاشیه‌ای را اضافه بکنیم اگر اتفاقی افتاده معاون شهردار شما توضیح دهید.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش نرخ 30 درصدی پارک حاشیه‌ای ادامه داد: باید در قبال این افزایش خدماتی ارائه بدهیم و اگر خدمات را ارائه می‌کنیم، معلوم شود.

سید احمد علوی دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرار بود پارک حاشیه‌ای درآمد پایداری برای شهرداری باشد، گفت: متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خواست در ارتباط با احداث پارکینگ در مناطق مختلف تهران اقدامات لازم صورت بگیرد و در ارتباط با این موضوع نهضت احداث پارکینگ در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد.

در ادامه بررسی تعیین عوارض پارک حاشیه‌ای 1401 شهرداری تهران مهدی اقراریان با اشاره به اینکه در دنیا تجربه زیادی در ارتباط با پارک حاشیه‌ای وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه ما با پدیده‌ای تحت عنوان اشغال پارک حاشیه‌ای توسط مغازه‌داران روبرو هستیم و این مسئله مورد انتقاد شهروندان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کسبه و مغازه‌داران به خود اجازه می‌دهند با یک موتور یا یک کله قندی و یا یک گاری محله پارک حاشیه‌ای را بگیرند، گفت: 6 ماه از عمر این شورا گذشته است و این سوال مطرح می‌شود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران چه تدبیری را برای رفع این مسئله انجام داده است.

اقراریان گفت: پیشنهاد بنده این است که یک امکانی فراهم شود و در واقع پارک حاشیه‌ای مقابل مغازه‌داران در طول سال به مغازه‌داران اجاره داده شود.
وی افزود: همچنین منابع حاصل از اجاره پارک حاشیه‌ای مغازه‌داران صرف ساخت پارکینگ در همان منطقه شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما شاهد نهضت گران کردن زندگی مردم در کشور هستیم، گفت: متاسفانه شهرداری در این نهضت حضور دارد.

همچنین ناصر امانی، در جریان بررسی لایحه «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای» گفت: من با اصل لایحه مخالف نیستم اما سقف مجاز 20 درصد است و عوارض پارک حاشیه ای در سال 1401، 25 تا 28 درصد نمی‌تواند افزایش پیدا کند. فرمانداری اگر اعتراض کند من هیچ دفاعی نمی‌توانم بکنم و بهتر است همین الان خودمان اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی اینکه برای جمع کردن پارکبان یک یا دوسال کار تبلیغی شد اما حالا باز می‌خواهیم عوامل انسانی را برای کنترل نرخ پارک برگردانیم که موجب نارضایتی مردم می‌شود. به هرحال هیچ چیز در این لایحه پیش بینی نشده که چگونه می‌خواهیم اقدام کنیم که مردم ناراضی نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار