بررسی اصلاحیه مصوبه بسته محرک شهرداری تهران در شرایط سخت اقتصادی

تهران (پانا) - یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص اصلاحیه ماده پنجم اصلاحی مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا مورد موافقت اعضا قرار نگرفت اما اعضا توافق کردند که دو هفته این لایحه را بررسی و به صحن بیاورند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اصلاحیه مصوبه بسته محرک شهرداری تهران در شرایط سخت اقتصادی

در جلسه امروز شورای شهر تهران یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص اصلاحیه ماده پنجم اصلاحی مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اعلام کرد این موضوع اکنون در شهرداری انجام می شود و ما تنها درخواست تمدید آن را داریم که این موضوع با مخالفت مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا قرار گرفت و خطاب به معاون شهردار گفت این مصوبه یعنی به متخلف مجوز ادامه تخلف را می‌دهیم اگر قرار به این موضوع باشد متخلفان را با چه ابزاری کنترل کنیم و فلسفه کمیسیون ماده صد زیر سوال می رود وقتی از پیوست عدالت حرف می‌زنیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون بررسی کردیم در سعادت‌آباد برای تخلف دو طبقه ۲۲ میلیارد تومان جریمه صادر کردیم اما متوجه شدیم با هزینه ساخت و این جریمه سازنده ۵۰ میلیارد تومان انتفاع برده است.

وی تاکید کرد :با تصویب این لایحه ما مجوزادامه این روند را می دهیم.

ما باید این فرصت را داشته باشیم که پرونده ها را مشخص و تقسیم بندی کنیم تا پرونده هایی که در دارای تخلفات جزئی است با پرونده های کلان یک نوع تصمیم‌گیری نشود.

صارمی در ادامه توضیح داد: این آرا منطبق با طرح تفصیلی است و ما قرار نیست به تخلف رای دهیم.

محمد آقامیری در ادامه با اشاره به اینکه ۶۵ هزار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ داریم که ۵ هزار پرونده آن شامل این مصوبه می‌شود گفت :در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار پرونده ماده ۱۰۰ بلاتکلیف که حکم قلع و قمع دارند را داشتیم که نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.

در نهایت اعضای شورا موافقت کردند طی دو هفته این لایحه در کمیسیون تخصصی بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار