افزایش ۲۰۸ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان

روند ابتلا به امیکرون در استان خوزستان نگران‌کننده است

اهواز (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان گفت روند بیماری کرونا و سویه اُمیکرون در کشور و خوزستان سریع و فزاینده بوده به طوری‌که ۲۰۸ درصد ابتلا به کرونا در خوزستان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰۸ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان

محمدحسین سرمست، با اعلام این خبر افزود: تست های مثبت و شمار بستری های ما در هفته قبل روند افزایشی دارد. قطعا اگر شیوه نامه به خوبی رعایت نشود میزان بیماری و بستری ها بیشتر شده و به تبع میزان مرگ و میر صعودی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: الان در شرایطی هستیم که هر شخص باید دستورات بهداشتی را برای سلامتی خود رعایت کند. هنوز فرصت لازم برای واکسن زدن وجود دارد زیرا خانواده ها زیاد درگیر بیماری نشده اند.

سرمست افزود: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بیماری ۲۰۸ درصد افزایشی بوده است. همچنین موارد بستری ۲۰۴ درصد افزایش یافته و موارد مرگ تغییری نداشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای ورود به پیک بیماری را دارند. توسعه تخت های بیمارستانی مدنظر است. همچنین بیمارستان رازی در حال تکمیل ظرفیت است.

وی تاکید کرد: تمام بیمارستان ها از نظر ظرفیت پرسنل، تخت و تجهیزات و دارو آمادگی لازم را دارند. همچنین از تجارب گذشته استفاده می کنیم تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود.

شایان ذکر است هم اکنون۱۰ شهرستان خوزستان زرد و مابقی شهرستان ها آبی کرونایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار