در گفت‌وگوی تلفنی با بایراموف؛

وزیر امور خارجه خواستار تسهیل در صدور روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان شد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روابط خوب کشورمان و جمهوری آذربایجان، خواستار تسهیل و تسریع در صدور روادید میان دو کشور به‌ویژه برای دانشجویان و تجار ایرانی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه خواستار تسهیل در صدور روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان شد

به گزارش وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» و «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفت و گوی تلفنی در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو به دیدار روسای جمهوری دو کشور و همچنین سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو و سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران اشاره کرد و آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند.

امیر عبداللهیان با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهوری آذربایجان، مراتب دعوت آیت الله رئیسی از رئیس جمهوری آذربایجان برای سفر به ایران را به همتای خود ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توافقات و پروژه‌های عمرانی مشترک میان دو کشور، همچنین سایر موافقتنامه‌های همکاری، ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این توافقات را خاطرنشان کرد.

امیرعبداللهیان، همکاری دولت جمهوری آذربایجان در انتقال جمعی از ایرانیان زندانی در این کشور به ایران را خوب و قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور به زودی در باکو برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خواستار تسهیل و تسریع در صدور روادید میان دو کشور به خصوص برای دانشجویان و تجار ایرانی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی کشورمان به باکو، ابراز امیدواری کرد که همکاری میان پارلمان‌های دو کشور به موازات همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها توسعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به استان های شمالی کشور، بر اهمیت توسعه همکاری های استان های مرزی دو کشور تاکید کرد.

جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌های دو کشور در ماه‌های اخیر، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا این کمیسیون در زمان مقرر برگزار شود.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، برای برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور در باکو اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

وی همچنین با اشاره به دیدار روسای جمهوری دو کشور در ماه نوامبر، بر پیشبرد و عملیاتی کردن توافقات انجام شده بین روسای جمهوری دو کشور و اجرایی شدن طرح ها و پروژه های مشترک تأکید کرد.

بایرامف، دیدار اخیر روسای جمهوری دو کشور در عشق آباد را تاریخی دانست و سلام های رییس جمهور یآذربایجان را به آیت الله رییسی ابلاغ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار