محمدکاظم انبارلویی*

​​​جهاد تبیین

جهاد تبیین چیست؟ سازوکار آن کدام است؟ نسبت آن با جنگ رسانه‌ای دشمن چگونه است؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از مداحان کشور به مناسبت سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) با طرح مفاهیم فوق و بازکردن کلیدواژه‌های آن ، مطالب مهمی را فرمودند که باید در آن تأمل کرد و کسانی که اهل انجام وظیفه انقلابی هستند تکالیف خود را در این‌باره روشن کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

رهبری معظم انقلاب در این دیدار فرمودند :

- هیئت‌های مذهبی به عنوان یک واحد اجتماعی باید کانون جهاد تبیین باشند.
- هیئت محل روشنگری است ، تبیین و روشنگری مهمترین عرصه جهاد است.
- هیئت محل پاسخ به سؤالات روز باشد و نقش خود را در مقابل جنگ رسانه‌ای علیه ملت بیابد.

همچنین رهبر معظم انقلاب به نقش مداحان در هیئت‌های مذهبی در دوران مقدس و خنثی‌کردن فتنه‌های دشمن در ۷۸ و ۸۸ اشاره فرمودند و گفتند : مداحان به معنای واقعی مجاهدپروری و شهیدپروری کردند و در جنگ رسانه ای و فرهنگی میان جمهوری اسلامی و دشمن ، صدای رسای مداحان انقلابی کارساز بود و امروز این صدای رسا باید همچنان در مقابله با جبهه گسترده دشمن کارساز باشد.

ملت مظلوم ایران بیش از ۴۰ سال است آماج حملات رسانه‌ای دشمن قرار گرفته است.

امروز ارتش رسانه‌ای ناتو با تجهیزات پیشرفته و رسانه‌های مدرن صوتی و تصویری و زیرساخت‌های فنی پیچیده در یگان‌های ویژه فضای مجازی در اندازه فیس‌بوک ، توییتر ، گوگل ، تلگرام و اینستاگرام و … همه روزه آواری از سمومات فکری را روانه افکار عمومی ایران به طور اخص و افکار عمومی جهان به طور اعم می‌کند.

آواربرداری از این بمباران‌های بی وقفه به عهده جریان نیرومندی در ایران اسلامی است که در مساجد، حوزه‌های علمیه ، وعاظ ، مداحان و مؤمنینی که در مساجد در نمازهای یومیه حضور می‌یابند یک سازه و ساخت نیرومند را تشکیل می‌دهند.

این‌که انقلاب اسلامی بیش ازچهار دهه است در مقابله با تهاجم نرم دشمن همچنان پایدار و مقاوم ایستاده است،به خاطر این سازه نیرومند سیاسی و فرهنگی است.

مخاطب اصلی رهبری در جهاد تبیین، همه کسانی را در بر می‌گیرد که در این سازه نیرومند حضور دارند و هرکدام به نقش روشنگرانه خود واقف هستند . مداحان و وعاظ از ستون‌های نیرومند این سازه سیاسی و فرهنگی هستند.

ده‌ها دانشمند ارتباطات و صدها روانشناس و کارشناس خبری و جامعه‌شناس در اتاق فکر BBC ، رادیو آمریکا و دیگر رسانه‌های جهنمی دشمن در فضای حقیقی و مجازی نشسته‌اند تا با پمپاژ دروغ ، تهمت و فریب و اغواگری ملت ما را از مسیر الهی خود خارج کنند.

آنها چند وظیفه را برای رسانه‌های جهنمی خود تعریف کرده اند؛

۱- نگذارید جامعه‌ اسلامی شکل بگیرد، با اعتبارزدایی از ارزش‌های دینی فروپاشی اجتماعی را کلید بزنید.
۲- اتحاد و وحدت مردم را هدف بگیرید با دوقطبی‌سازی، آشوب و خشونت را به میان مردم ببرید.
۳- با لجن‌پرانی به چهره‌های اسلامی و پهلوانان و قهرمانان ملی نگذارید نخبگان حقیقی جامعه پرچمدار شکل‌گیری جامعه اسلامی باشند.
۴- جای جلاد و شهید را عوض کنید تا مردم نتوانند دوست و دشمن را از هم تمییز دهند.
۵- مطالبات واقعی و حقیقی مردم را به حاشیه ببرید و مطالب دروغین و اغواگرایانه را ترویج وآن‌را به نام مردم نمایندگی کنید.
*
امروز ملت ما درگیر یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار هستند. در این جنگ «اسلامیت» و «جمهوریت» نظام توأمان مورد هدف است.

امروز یگان ویژه دشمن در فضای مجازی مشغول شست‌وشوی مغزی و مدیریت اذهان در یک جنگ شناختی از طریق عوام‌فریبی هوشمند است.

میلیاردها داده‌های مردم را از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تحلیل می‌کنند و موانع و سدهایی که در تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی ملت مهیا کرده است دور می‌زنند و در تشخیص حق و باطل در ذهن مردم اخلال می‌کنند.

ضد انقلاب به سرکردگی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و مارکسیست‌های عقب‌افتاده ذهنی به‌علاوه نفوذی‌ها و سرویس‌های سیا ، موساد و MI۶ انگلیس عمله عملیاتی کردن این معرکه هستند. آنها بیش از ۴۰ سال است آب در هاون می‌کوبند و نمی‌توانند خللی در اراده ملت ایران در راه مقدسی که می‌پیماید، ایجاد کنند.

امروز جهاد تبیین و روشنگری در دستور کار مؤمنین به انقلاب و اسلام و ایران است. روشنگران حقیقی جای روشنفکرهای غرب‌زده و خودباخته را گرفته‌اند.

مداحان اهل بیت (ع) و وعاظ انقلابی، ائمه جمعه و جماعات مساجد و ساختار پیشرفته و توسعه یافته حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید و مدرسان معزز و عالی‌مقام حوزه‌ها و اساتید برجسته دانشگاه‌ها در علوم فنی و علوم انسانی و … در صف اول این جهاد تبیین هستند و به فریادهای روشنگرانه رهبری صادقانه و مخلصانه لبیک گفته‌اند.

راه این جهاد بی‌وقفه را شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جانبازان فداکار قرآنی بازکرده‌اند و هرگز با تک و پاتک دشمن بسته نخواهد شد.

*عضو کمیته سیاسی حزب موتلفه اسلامی

منبع: جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار