سفیر امارات در سازمان ملل خبر داد

امارات در حال مذاکره با آمریکا برای تدارک گفت‌وگوهای صلح با یمن

تهران (پانا) - سفیر امارات در سازمان ملل متحد درباره حملات اخیر موشکی به این امیرنشین با بیان اینکه امارات حق پاسخگویی به این حملات را برای خود محفوظ می‌دارد، گفت که بازگشت صلح به یمن تنها از مسیر دیپلماسی میسر است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
امارات در حال مذاکره با آمریکا برای تدارک گفت‌وگوهای صلح با یمن

به گزارش العالم، لانا نسیبه، سفیر امارات در سازمان ملل متحد، درباره حملات موشکی اخیر صنعا به ابوظبی در مصاحبه با سی.ان.ان مدعی شد که هدف این حملات زیرساخت های غیر نظامی و خود غیر نظامیان بود و این که این امر غیر قابل قبول، بی سابقه و آشکارا نقض صلح بین‌الملل و امنیت منطقه است.

سخنان سفیر امارت در سازمان ملل درحالی است که بنابر اعلام وزارت بهداشت یمن در حملات اخیر جنگنده‌های ائتلاف سعودی ـ اماراتی به بازداشتگاه در صنعا ۲۲۳ شهروند یمنی زخمی و ۷۷ نفر شهید شدند.

حمله موشکی یکشنبه شب و بامداد دوشنبه (۴ بهمن ماه ۱۴۰۰) به عمق خاک عربستان سعودی و امارات (ابوظبی) پس از هشدارهای یمن به عربستان و به ویژه امارات مبنی بر لزوم توقف تجاوزگری به خاک این کشور صورت گرفت.

سفیر امارات در سازمان ملل گفت: امارات از امکانات و تجیهزات نظامی پیشرفته لازم برای رهگیری و هدف قراردادن چنین حملات موشکی برخوردار است.

وی افزود درباره حملات تلافی جویانه یمنی‌ها خاطرنشان کرد: این امر تهدیدی برای شدت بخشیدن به تنش در امنیت منطقه‌ای است.

سفیر امارات در سازمان ملل گفت: امارات به مسیر تنش زدایی و دیپلماسی ادامه خواهد داد، اما در عین حال، حق دفاع کامل را برای خود محفوظ می دارد.

وی افزود: این تعهدی است که ما به عنوان یک دولت برای ایمن نگه‌داشتن شهروندانمان ( ۸ میلیون شهروندی که از ۱۹۲ کشور مختلف عضو سازمان ملل در امارات به سر می برند) داریم.

سفیر امارات در سازمان ملل به این رسانه آمریکایی گفت: نیروهای یمنی (انصار الله) مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند، آن‌ها این مسئولیت را اعلام کرده‌اند و از سوی دیگر اطلاعات ما مکان این حملات را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن مشخص کرد، به همین دلیل است که شما شاهد اقدام متناسب در چارچوب قوانین بین الملل در پاسخ به این حملات بودید.

وی گفت: امارات سرگرم مذاکراتی جدی با آمریکا و دیگر کشورها برای چگونگی افزایش فشارها بر دولت نجات ملی یمن (صنعا) است تا آنها را به پای میز مذاکره بکشاند، راه سیاسی تنها مسیر بازگشت و احیای صلح در یمن است.

سفیر امارات به سی‌ان‌ان گفت: امارات به دنبال کاهش تنش درمنطقه و متمرکز بر توسعه و سرمایه‌گذاری در داخل کشور و منطقه است و این جامعه جهانی است که باید به نوبه خود، با ادامه حملات موشکی از سوی حوثی ها برخورد کرده و پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار