ضعف آموزش مجازی، دغدغه‌ داوطلبان کنکور

دماوند (پانا) - دانش‌آموزان کنکوری معتقدند که اگر آموزش مجازی نبود کیفیت درس خواندن آنها بالاتر بود و علاوه بر آن در امتحانات نهایی نیز نتیجه بهتری می‌گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ضعف آموزش مجازی،  دغدغه‌ داوطلبان کنکور

این روزها هر چه بیشتر به کنکور نزدیک می‌شویم، دغدغه‌های داوطلبان نیز بیشتر می‌شود؛ به همین بهانه پای صحبت‌های دو داوطلب کنکور در دو رشته متفاوت نشستیم تا نظر و دغدغه‌های کنکوری آنها را جویا شویم.

نرگس خطیب داوطلب کنکور ۱۴۰۱ رشته تجربی، با اشاره به تاثیر ۴۰‌درصدی نتیجه امتحان نهایی برای کنکور اینگونه بیان کرد: یکی از دغدغه‌های من کیفیت آموزش بود. مخصوصاً در دورهٔ کرونا که افت تحصیلی زیادی داشتیم؛ اکثر دانش‌آموزان کنکوری معتقدند که اگر آموزش مجازی نبود کیفیت درس خواندن آنها بالاتر بود و علاوه بر آن در امتحانات نهایی نیز نتیجه بهتری می‌گرفتند.

او که بطور جدی از دی ماه شروع به درس خواندن کرده است و کمبود وقت را علت کم کاری خود می‌داند، از رابطهٔ آموزشگاه کنکور و مدرسه گفت: بودجه‌بندی کلاس‌های کنکور و آزمون با بودجه‌بندی کلاس‌های مدرسه، متفاوت است که این موضوع کمی کار را سخت می کند و دانش آموز به زمان بیشتری نیاز دارد. آزمون‌ها یک برنامه خاص دارند و هماهنگ شدن با بودجه‌بندی آزمون‌ها کمی دشوار است و علاوه بر این موارد بعضی از دبیران، حتی به بودجه‌بندی ترم اول امتحانات هم نرسیده که این کار را برای ترم دوم و دانش‌آموز سخت‌تر می‌کند.

فاطمه طباطبایی داوطلب دیگر کنکور ۱۴۰۱ رشته گرافیک، با اشاره به منابع کنکور ویژگی‌های کنکور هنر را اینگونه بیان کرد: کنکور ویژگی‌های خوب و بد دارد. یکی از ویژگی‌های خوب آن این است که به علت منابع گسترده‌ای که دارد باعث افزایش اطلاعات عمومی می‌شود؛ از ویژگی‌های بد آن تاثیرگذاری ضریب دروس عمومی مثل عربی است و باید آزمون این درس را داد؛ به طور کلی از هر جهتی که نگاه کنیم یک طرف به سودمان و یک طرف به ضرر ما است که این شامل همه افراد می‌شود.

وی با اشاره به نامناسب بودن زمان کنکور هنر بیان کرد: زمان کنکور مناسب نیست؛ مناسب‌تر این بود که چند ماه بعد از تمام شدن پایه دوازدهم برگزار می‌شد که شرایط برای داوطلبان آماده‌تر باشد و دانش‌آموزانی که پایه دوازدهم را تمام کرده در شرایط یکسان‌تری قرار دارند، یک سال بعد از پایان پایهٔ دواردهم وارد پروسه کنکور می‌شدند.

طباطبایی در ادامه با اشاره به حجم دروس تخصصی و عملی رشته هنر درباره کمبود وقت برای کنکور گفت: دروس تخصصی و عملی سال دوازدهم رشته گرافیک حجم بالایی دارند که اگر از این موضوع اطلاع داشتم حتما از پایهٔ یازدهم خواندن برای کنکور را آغاز می‌کردم، چون با اینکه از تیرماه شروع به خواندن کردم و این زمان مناسب و کافی است، ولی به علت حجم دروس تخصصی نتوانستم از این زمان به درستی استفاده کنم؛ اگر بخواهم توصیه‌ای برای دانش‌آموزان داشته باشم تاکید می کنم که از پایهٔ دهم یا یازدهم، خواندن برای آزمون کنکور را شروع کنند.

وی ادامه داد: من زمانی که تازه، خواندن برای کنکور را شروع کردم، در آموزشگاهی ثبت نام نکردم و فقط با همکاری یک مشاور و تعداد زیادی کتاب کمک درسی، کنکور و سایر کتاب‌ها وارد این راه پر تلاطم شدم که از نظر من و با توجه به مصاحبه‌های رتبه‌های برتر، اگر کسی با اراده وارد این راه شود می‌تواند به هدف خود برسد و نیاز نیست حتما در آموزشگاه ثبت نام کند.

این دانش آموز دربارهٔ تنوع رشته‌های کنکور هنر بیان کرد: کنکور هنر اگر شاخه‌ای شود و برای هر رشتهٔ هنر مثل موسیقی، گرافیک، سینما و... کنکور جداگانه برگزار شود بسیار بهتر است.

این داوطلب نظرش را برای انتخاب کنکور مقطع کارشناسی و کاردانی اینگونه بیان کرد: نظر و شرایط هر فردی متفاوت است، من مدارک و شرایط کارشناسی را معتبرتر می‌دانم و کنکور کارشناسی را انتخاب کرده‌ام.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا نجاتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار