برگزاری کلاس‌های جبرانی برای ابتدایی ها در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای دوره‌های جبران و تثبیت یادگیری به خصوص برای دانش‌آموزان کلاس اولی که آموزش خود را در فضای مجازی شروع کرده‌اند خبر داد و گفت والدین باید به آموزش پیش دبستانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های جبرانی برای ابتدایی ها در کرمانشاه

مجید یزدان پناه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم آموزش موفقی در ابتدایی داشته باشیم باید در دوره پیش دبستانی درست عمل کرده باشیم، برای بسیاری از کودکان، پیش دبستانی اولین تجربه حضور در یک محیط یادگیری است، این فرصت به کودکان کمک می‌کند تا مفاهیم جدیدی را یاد بگیرند و آموزش‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذراند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کودکان در دوره پیش دبستانی پیروی از دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها را یاد می‌گیرند. بنابراین عقیده ما بر این است که حتی یک نفر در استان نباید وجود داشته باشد که پیش دبستانی نرفته باشد.

وی افزود: اگر فرزندانمان در پیش دبستانی حضور پیدا کنند این محیط به کودکان آموزش می‌دهد تا چگونه با معلمان و دوستان خود ارتباط برقرار کنند. دوره پیش دبستانی اولین مکانی است که کودک برای آموزش وارد آن می‌شود، بنابراین تاثیر زیادی در استعداد و نگرش کودکان دارد، اگر کودکی در خانواده پیش دبستانی نرفته همین الان آمادگی داریم ثبت نامش کنیم و از روز بعد در مدرسه و کلاس‌ها حضور یابد.

یزدان پناه تصریح کرد: مراکز پیش دبستانی در مدارس دولتی، غیردولتی و مکان‌های خصوصی آمادگی حضور کودکان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از تمامی مراکز پیش دبستانی و ابتدایی انجام می‌شود و در صورت مشاهده جای خالی برای فرزندان اعلام می‌شود تا کسانی که فرزندانشان را تاکنون ثبت نام نکرده اند هرچه سریع‌تر اقدام کنند، اگر والدینی در حال حاضر امکان ثبت نام فرزندش را ندارد، ما این امکان را فراهم خواهیم کرد تا در دو ماه دانش آموزان را برای سال آینده و رفتن به مدرسه آماده کنیم.

یزدان پناه ادامه داد: هیچ بایدی برای داشتن مدرک پیش دبستانی برای حضور و ثبت نام کلاس اول دبستان وجود ندارد و اگر شخصی پیش دبستانی نرفته باشد باید شرایط حضور فرزند را در مدرسه فراهم کنیم، شرکت در پیش دبستانی فقط به سود دانش آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: در ایام کرونا به علت مجازی بودن آموزش دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم که آموزش سال گذشته را در فضای مجازی شروع کرده بودند دچار ضعف جدی در مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت پایه‌ای نوشتن هستند، اگر امکانات لازم فراهم شود در تابستان دوره ۴۵ روزه برای تمام دانش آموزان برگزار می‌کنیم تا در کلاس‌ها شرکت کنند و دانش آموزان برای دوران پس از کرونا مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: آماده هستیم برای جبران افت یادگیری به‌ویژه در مقطع ابتدایی، فاز اول برنامه جبران و تثبیت یادگیری در تمام شهرستان‌ها و مدارس، دوره ۴۵ روزه برگزار کنیم و کمک کنیم دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند، برای دانش آموزانی که سال ۱۳۹۹ کلاس اول را گذرانده اند در تابستان ۱۴٠٠ کلاس برگزار شد اگر دانش آموزی شرکت نکرده و دچار افت تحصیلی است والدینش به ما اعلام کند تا هرچه زودتر این امکان را برایشان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار