کارشناس قرآن آموزش و پرورش رودهن:

نماز جماعت در مدارس عامل پیوند نماز و دانش‌آموز است

رودهن (پانا) - کارشناس قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش رودهن برگزاری نماز جماعت در مدارس را عامل پیوند بین نماز و دانش‌آموز و ابزاری برای جذب او برای شرکت در فعالیت‌های همگانی دینی و شکل‌گیری هویت دینی اسلامی‌، برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نماز جماعت در مدارس عامل پیوند نماز و دانش‌آموز است

زینب اشکور کیایی، کارشناس قرآن و عترت آموزش پرورش رودهن گفت: مثلث خانه، مدرسه و مسجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ نمازخوانی و برپایی نماز جماعت در بین دانش‌آموزان دارد. خانواده نقش مهمی در آموزش نماز و الگو بودن برای فرزندان خود را دارند و از طرفی مسجد با ایجاد کارکرد‌ها، فعالیت‌ها و جاذبه‌های موثر به راحتی می‌تواند هوشمندانه به جذب دانش‌آموزان بپردازد و آن‌ها را با خود همراه کند.

کیایی خاطرنشان کرد: کلیه کارکنان مدارس، به ویژه مربیان و معاونین‌ پرورشی باید زمینه‌های لازم جهت برگزاری نماز جماعت در مدارس را حتی با تعداد نفرات کم، برگزار کنند و از کلیه ابزار تشویقی بدون اجبار و زور صرفا در جهت ترغیب یک رفتار دینی که نماز جماعت است، در بین آن‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: عوامل زیادی در جذب دانش‌آموزان برای شرکت در نماز جماعت موثر هستند. از جمله حضور مسئولین در نماز جماعت مدارس، احترام و شخصیت دادن به دانش آموزان، نشاط‌آفرینی فرهنگی و اعتقادی در مدارس، ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز، وجود نماز‌خانه‌های جذاب در مدارس، اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانش آموزان بین دو نماز، شرکت کارکنان مدرسه در کنار دانش‌آموزان.

کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن با تاکید بر این‌که نباید نقش معاونین و مربیان پرورشی در مدارس را نادیده گرفت، افزود: سعی برای اقامه نماز جماعت در مدارس، همچنین برنامه ریزی برای اعزام دانش آموزان به نماز جمعه از وظایف مهم مربیان پرورشی است که لازم است مربیان با شیوه‌های نو و ابتکار‌ عمل در جذب و تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در نماز جماعت و جمعه، این وظیفه مهم‌ را به خوبی انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: واحد قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش رودهن از زمان بازگشایی مدارس مرتب پیگیر برگزاری نماز جماعت در مدارس، فعالیت نمازخانه‌های مدارس و ائمه جماعت، است که این امر دینی حتی در این شرایط ویژه مدارس باید با حفظ پروتکل‌ها و تعداد مجاز دانش‌آموز در مدارس اجرا شود تا بتوانیم گامی کوچک‌ در جهت حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی در بین دانش‌آموزان برداریم.

خبرنگاردانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار