مجاهدت، تلاش و دلسوزی عوامل آذربایجان‌شرقی در مسابقات قرآن

تبریز(پانا) - معاون مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش و قائم مقام ستاد برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی به میهمان‌نوازی مردم تبریز اشاره کرده و مسئولان این استان را بعنوان عوامل پیشگام در برگزاری این مسابقات برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مجاهدت، تلاش و دلسوزی عوامل آذربایجان‌شرقی در مسابقات قرآن

علی مهدوی‌خواه در پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن کریم سراسر کشور که در تبریز در حال برگزاری است، در گفت و گو با پانا گفت: ما در این مدت که در استان میهمان‌نواز آذربایجان شرقی حضور داشتیم؛ شاهد مجاهدت، تلاش و دلسوزی همکاران این استان بودیم که از مدتها قبل زمینه و فرایند برای اجرای مسابقات را فراهم می کردند.
وی با اشاره به این که این تلاشها نویددهنده این است که ۵ دوره متوالی در استان‌های دیگر را نیز با کیفیت هرچه بهتر اجرا کرده‌ایم؛ ادامه داد: هم اکنون در سطح کشور ۷۶۰ دارالقرآن داریم که به صورت همه‌جانبه و تخصصی در هر زمان حتی ایام تعطیلات فعالیت خود را به طور مستمر ادامه می دهند.
قائم مقام ستاد برگزاری مسابقه در خصوص وظایف دارالقرآن‌ها در ادامه افزود: همخوانی و مدیحه‌سرایی؛ بیانگر تلاش مربیان و برنامه های تدارک شده در این دارالقرآن‌هاست. برنامه های تدارک دیده شده در این مسابقات بصورت دو گروه دختران و پسران نمایان می شود و پیش‌بینی می‌شود در هر استان حدود ۱۵۰۰ گروه تشکیل شود و به واسطه آن دانش آموزان هرچه بیشتر به این مسابقات جذب شوند.
معاون مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت روحیه کار گروهی و تیمی و انس هر چه بیشتر با قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت است و یکی از مهمترین بسترهای شناسایی استعدادهای دانش آموزان در این مسابقات است. در سال ها قبل این مسابقات با استقبال خوب تمامی دانش‌آموزان عزیز همراه بوده است و در یک روند مقیاسی متوجه شدیم که کیفیت این مسابقات هر سال بهتر از سال قبل در حال برگزاری است.
مهدوی‌خواه در پایان خاطر نشان کرد: این استقبال این نوید و انرژی را به ما می‌دهد که بتوانیم مسابقات را هر چه بهتر اجرا کنیم و ما را به برگزاری هرچه بیشتر این چنین برنامه‌هایی در وزارت آموزش و پرورش سوق دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار