مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد؛ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

تهران (پانا) - نشست هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای تهران با توجه به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها برای اتخاذ تصمیمات لازم، صبح امروز دوشنبه 4 بهمن ماه در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد؛ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، از جمله موضوعات مهم مطرح شده که مورد تاکید اعضاء قرار گرفت، تشدید برخورد با موتور سیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین جلوگیری از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی توسط پلیس راهور با همکاری اتحادیه کامیون داران بود.

بر اساس این گزارش و بر مبنای تصمیمات این نشست مقرر شد از فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود و فعالیت واحد های تولید بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت جلوگیری شود و همچنین ممنوعیت مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و نیز از مصوبات این جلسه بود.

تامین سوخت گاز نیروگاه ها و سایر واحد های متصل به شبکه گازرسانی که فعالیتشان در این شرایط ضروری است و همچنین جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری نیز به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد نظارت ویژه‌ای برای جلوگیری از سوزاندن زباله و شاخ و برگ درختان و پسماند سوزی و اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌ های باز انجام شود.

این گزارش می افزاید: بر اساس مصوبات جلسه، پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و بر اساس بالا بودن شاخص آلودگی هوا نیز جانمایی می شود و همچنین مصوبات جلسه امروز تا پایان روز چهارشنبه 6 بهمن ماه قابل اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار