مدیرمسئول انتشارات واحه در گفت‌وگو با پانا

فاصله طبقاتی بین ناشران با برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی برداشته شد

تهران (پانا) - مجید شوقی می‌گوید حضور ناشران و به خصوص ناشران کوچک در نمایشگاه مجازی کتاب فرصت بسیار خوبی است که در نمایشگاه فیزیکی این امکان وجود نداشت زیرا ناشران برای شرکت کردن در نمایشگاه فیزیکی کتاب حد نصابی داشتند و باید تعداد مشخصی از کتاب را ارائه می‌دادند که بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند اما الان حتی با یک کتاب هم می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فاصله طبقاتی بین ناشران با برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی برداشته شد

مجید شوقی، مدیر مسئول انتشارات واحه در گفت‌وگو با پانا، درباره اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب و استمرار آن گفت در نمایشگاه فیزیکی تهران مشکلاتی وجود داشت که در نمایشگاه مجازی کتاب وجود ندارد و از جمله آنها می‌توان به هزینه بالای رفت و آمد، مشکلات گرفتن غرفه و جایگاه آن اشاره کرد.

وی درباره نقش نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تعامل بین ناشر و مخاطبان در شرایط کرونا عنوان کرد: «نمایشگاه مجازی کتاب تهران در ارتباط و تعامل بین ناشر و مخاطبان بسیار تاثیرگذار است. در نمایشگاه مجازی کتاب سال گذشته ما از شهرستان‌هایی سفارش داشتیم که اصلاً قابل تصور نبود و شاید خیلی‌ها هم نامی از آن شهر و روستا نشنیده باشند. ما بسیار خوشحال شدیم که از چنین مناطقی هم سفارش داشتیم و این اتفاقات به علت مجازی برگزار شدن نمایشگاه بود.»

شوقی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ درخواست برای ۱۴ کتاب تخصصی شهید آوینی داشتیم، اظهار کرد: «بسیاری از افراد به علت هزینه بالای رفت و آمد در نمایشگاه فیزیکی شرکت نمی‌کردند؛ با وجود نمایشگاه مجازی کتاب درخواست‌ها برای دریافت کتاب بسیار خوب بود.»

مدیرمسئول انتشارات واحه در خصوص اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌تواند برای همه ناشران فرصت عادلانه ایجاد کند، بیان کرد: «حضور ناشران و به خصوص ناشران کوچک در نمایشگاه مجازی کتاب فرصت بسیار خوبی است که در نمایشگاه فیزیکی این امکان وجود نداشت زیرا ناشران برای شرکت کردن در نمایشگاه فیزیکی کتاب حد نصابی داشتند و باید تعداد مشخصی از کتاب را ارائه می‌دادند که بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند اما الان حتی با یک کتاب هم می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند.»

مجید شوقی در پایان با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کرونا گفت: «پس از این اگر شرایط کرونا برداشته و نمایشگاه حضوری شود خوب است نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان پشتیبان نمایشگاه فیزیکی کتاب عمل کند. برخی نمایشگاه فیزیکی و حضوری را به علت تماس با کتاب و صحبت با ناشر بیشتر می پسندند اگرچه این هم مزایای خود را دارد؛ اگر نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان پشتیبان و حمایتگر نمایشگاه فیزیکی باشد بسیار عالی است.»

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب میتوانند به ketab.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار