در جلسه شورای شهر تهران؛

لایحه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز برای سال 1401 اصلاح شد

تهران (پانا) - لایحه شهردار تهران در خصوص « اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان» مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با 18 رای موافق به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
لایحه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز برای سال 1401 اصلاح شد

در چهل و دومین جلسه شورا، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، با قرائت این لایحه، گفت: از آنجایی که اجرای این مصوبه در سال 1401 می باشد و صرفا به دلیل تورم سالیانه، پیشنهاد شده است که تنها 15 درصد در تعرفه افزایش داده شود، و مفاد لایحه نسبت به مصوبه سال 1400 تغییری نداشته باشد. بر این اساس مبلغ پایه ؛ بازه محیط بن درختان 15 الی 20 سانتیمتر می‎باشد، که مبلغ پایه برای سال 1400، 575 هزار تومان تعیین گردیده است و این درحالیست که میزان اخذ وجوهات لایحه از سال 96 تاکنون حدود 861 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با توجه به جلسه مشترک کمیسیون‏های برنامه- بودجه و شهرسازی-معماری و سلامت- محیط‏زیست-خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مقرر گردیده است تعرفه پایه درختان، در سال 1401، افزایش پنج درصدی داشته باشد.

در ادامه محمد آخوندی در توضیح این لایحه گفت: کمیسیون مشترک شورا با پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته موافقت نموده است. همچنین دوستان درکمیسیون مشترک پیشنهاد کردند تا سقف زمانی مصوبه که تا تاریخ 31/03/1401 می باشد به تاریخ 31/01/1401 کاهش یابد و افراد جا مانده نیز می توانند عوارض خود را تا تاریخ فوق الذکر با نرخ عورارض 1400 پرداخت نمایند.

در ادامه ناصر امانی در این خصوص پیشنهادی مطرح کرد و گفت: تفریغ بودجه در پایان اردبیهشت است، بنابراین بهتر است این تاریخ را با آن همزمان نموده و به 31/2/1400 تبدیل کنیم.

در نهایت لایحه با پیشنهاد امانی به رای گذاشته شد و با 18 رای موافق اعضا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران ، یک فوریت لایحه شهردار تهران درخصوص تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه ای در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی اعضا قرار گرفت و حمیدرضا صارمی، سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری در گزارش خود در خصوص دلایل فوریت لایحه، گفت: طبق بند یک ماده ۵۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده، لوایح عوارضی تا قبل از ۱۵ بهمن باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسند، بنابراین درخواست ما این است که با یک فوریت لایحه موافقت شود تا در کمیسیون های تخصصی بررسی و در زمان مقرر به صحن شورا ارسال گردد.

یک فوریت لایحه بدون مخالف و با 18 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

یک فوریت لایحه اصلاحیه نحوه محاسبه و دریافت صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل‎ها و آنتن ‎ها نیز در جلسه امروز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید

لطف ‏الله فروزنده معاون برنامه ‏ریزی و منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران در این خصوص گفت: این اصلاحیه مربوط به عوارض است و خواهشمندم یک فوریت آن را تصویب فرمایید تا در بررسی خود لایحه، بتوانیم به جزئیات آن بپردازیم.

این یک فوریت نیز بدون مخالف به رای گذاشته شد و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران در چهل و دومین جلسه رسمی شورا مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

حمیدرضا صارمی، سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری تهران در گزارش خود در خصوص فوریت لایحه، گفت: بر اساس قانون لایحه عوارض سال ۱۴۰۱ باید حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه به تایید فرمانداری برسد که قانون قابلیت اجرا داشته باشد بنابراین تقاضا دارم اعضای محترم با یک فوریت موافقت نمایند تا هرچه سریعتر قبل از زمان مقرر به جلسه صحن ارائه و تصویب شود.این یک فوریت به رای گذاشته شد و به اتفاق آراء بهتصویب اعضا رسید.

لایحه تفریغ بودجه سال 1399 نیز در جلسه امروز شورا مورد بررسی قرار گرفت . محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا پس از استماع گزارش حسابرس منتخب شورا، با قرائت گزارش کمیسیون، گفت: بودجه مصوب سال 1399 شهرداری تهران بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان بوده است که مجموعه عملکرد درآمدهای نقدی و غیرنقدی آن 31 هزار و 800 میلیارد می باشد که حدود 4 هزار و 700 میلیارد تومان از آن مبالغ واریز و پرداخت بوده و نهایتا" عملکرد بودجه هم 27 هزار و صد میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش حسابرس، شورا تکالیفی را برای شهرداری در نظر گرفته است از جمله اینکه؛ شهرداری تهران موظف است، نسبت به اصلاح فرایندها، ارائه گزارش‏ها، مستندات و دلایل انحراف از بودجه مصوب، ظرف یک ماه اقدام نموده و گزارش خود را به شورا ارائه نماید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: همچنین شهرداری در بخش درآمدی نیز باید دلایل عدم تحقق کامل ردیف‏های درآمدی عوارض عمومی و درآمد حاصل از اموال شهرداری را اعلام کند و درخصوص اینکه چرا سقف کاهش و افزایش ده درصدی رعایت نشده و صورت ریز تسهیلات دریافتی ارائه نشده است، توضیح دهد و همچنین باید در این خصوص گزارشی ارائه کند.

مهدی عباسی نیز طی تذکری گفت: خواهشمندم برای رسیدگی به لوایح و طرح‏ها، وقت بیشتری درنظر گرفته شود.

وی افزود: درخصوص فوریت‏ها هم دلایل و ضرورت‏های فوریت تشریح شده و یک روز قبل از جلسه، لوایح به دست اعضای شورا برسد.

اقراریان هم در مخالفت اظهار داشت: وضعیت فعلی یکی از مصادیق شفاف نبودن شورای پنجم است، لذا اینجانب مخالف تصویب تفریغ بودجه 1399 هستم چرا که این سطح از انحراف را دارا می‏باشد.

در نهایت گزارش تفریغ بودجه به رای گذاشته شد و با 16 رای موافق اعضا به تصویب رسید.

پرویز سروری همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر توجه داشته باشند که جلسه بعدی یعنی جلسه در روز سه شنبه هفته جاری به صورت علنی نخواهد بود و با توجه به اینکه در فصل بودجه‌ریزی قرار داریم ، کمیسیون تلفیق از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

سروری افزود: بعد از آن نیز کمیسیون‌های تخصصی با سرعت و جدیت به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند و جلسه علنی نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار