تأکید عضو شورای شهر تهران بر توجه به جرایم تخلفات رانندگی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت اینجا کشور اسلامی است و باید دید آیا جریمه‌کردن از نوع نقدی درست است؟ آیا در کشور اسلامی چنین مدلی وجود دارد که کسی تخلف کند و تخلف را با پول جبران کند؟

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تأکید عضو شورای شهر تهران بر توجه به جرایم تخلفات رانندگی

محمد آقامیری در جریان جلسه چهل و دوم شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: شما در رابطه با جریمه رانندگی صحبت کردید اما این جریمه چقدر در جلوگیری از تخلف تاثیر داشته است؟ سال به سال هم به این جریمه اضافه می شود و برگه های جریمه موجود است و برگه به برگه اضافه می شود.

وی ادامه داد: اینجا کشور اسلامی است، نمی خواهم بگویم تقلید کور کورانه، اما از کشورهای اروپایی تقلید می کنیم و می گویم در کشور اروپایی رقم جریمه یک میلیون است و ما لطف می کنیم و صدهزار تومان جریمه می کنیم. اما ما اخلاق را در جامعه داریم از بین می بریم. اینجا کشور اسلامی است و خواهش می کنم فکر کنیم و ببینم آیا جریمه کردن از نوع نقدی درست است؟ آیا در کشور اسلامی چنین مدلی داریم که کسی تخلف کند و تخلف را با پول جبران کنیم؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آیا راه دیگری نداریم برای جلوگیری از تخلف؟ بد شدن اخلاق اینگونه است که اگر جریمه نباشد قانون را رعایت نمی کند و جامعه در این بد شدن اخلاق موثر است.

وی گفت: وقتی در این مسیولیت قرار گرفتید تحقیق و پژوهشی کنید که در رابطه با اخلاق اسلامی می توانیم به این نقطه برسیم که راهنمایی و رانندگی چیزی با عنوان تخلف و جریمه نقدی نداشته باشد؟

آقامیری با اشاره به مطالبات پلیس از مدیریت شهری گفت: خودروهایی که مدیریت می کنید ۹۰ درصد آن برای خودروسازهای داخلی است چرا از آنها طلب نمی کنید که برای مدیریت خودروهایی که به شهرها وارد کردید به یک سری خودرو نیاز داریم. خیلی از کارخانه ها در شهرها هوا را آلوده می کنند و این خوردوسازها با خودروهایی که تولید می کنند هوا را آلوده می کنند و باید جریمه ای برای آن هم بدهند. بماند که سالانه بیش از ۱۵ هزار نفر براثر تصادفات فوت می کنند.

وی با بیان اینکه ما دو قول خودروسازی داریم که تا به آنها اشاره می کنیم می گویند ۶۰ هزار کارمند بیکار می شوند گفت: ما باید برای بیکار شدن ۶۰ هزار کارمند سالانه ۱۵ هزار نفر تلفات بدهیم؟ مردم ما ۴۰ سال است که گذشته و یک خودروی ایمن سوار نشدند. در اتوبان سرعت خوردو ۱۲۰ کیلومتر می شود همه تن و بدنشان می لرزد که اگر اتفاقی بیفتد چه می شود؟

آقامیری گفت: نمونه آن تصادف زنجیره ای اخیر که ایربگ یکی از خودروها هم باز نشد. اگر ۵۰ خودروی خارجی به هم می خوردند آنقدر تلفات داشت؟ خواهش می کنم روی مطالبه و فشار را از خودروسازها داشته باشید چرا که نقش شما در این زمینه خیلی موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار