استان فارس دارای گسترده‌ترین ‌آموزش و پرورش در کشور است

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، درخواست کرد که اجرای رتبه‌بندی معلمان از سوی مجمع نمایندگان فارس روند سرعتی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس  دارای گسترده‌ترین ‌آموزش و پرورش در کشور است

محمد خلیل عسکری افزود: اجرای نظام رتبه‌بندی در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است و می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اجرای این رتبه‌بندی را سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: برای سال آینده با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مواجه هستیم که باید این کمبود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی جبران کنیم.

عسکری اظهار کرد: تشکیل انجمن علمی معلمان امری ضروری و مهم برای اجرای سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش است تا معلمان بتوانند در تصمیم‌گیری‌های نقش و مشارکت قانونی داشته باشند.

مدیرکل آموزش آموزش پرورش فارس با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با نحوه پذیرش دانش‌آموزان و اختصاص سهمیه ها در کنکور سراسری وجود دارد بیان کرد: باید در مجلس و در کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان سنجش به فکر حل این مساله نیز باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نیروهای خدماتی مشکلات زیادی دارند که نمایندگان مجلس باید از طریق سازمان امور استخدامی و اداری پیگیر مشکلات این عزیزان باشند.

عسکری افزود: در بحث بازگشایی با تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا و با در نظر گرفتن کامل سلامت دانش‌آموزان و با اختیاری کردن حضور آن‌ها در مدارس به فکر برگزاری آموزش‌ها به‌صورت حضوری هستیم.

وی ادامه داد: افت تحصیلی پنهانی در دانش‌آموزان وجود دارد که آموزش حضوری دانش‌آموزان می‌تواند در راستای کنترل و کاهش این افت تحصیلی کمک ‌کننده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه استان فارس با 59 منطقه آموزشی گسترده‌ترین آموزش و پرورش کشور از این حیث است افزود: بیش از 900 هزار دانش‌آموز در بیش از 8 هزار واحد آموزشی در این استان مشغول تحصیل هستند.

عسکری اظهار کرد: در فارس گرایش زیادی به تحصیل در رشته علوم‌تجربی وجود دارد که با توسعه عدالت آموزشی باید این امر را کنترل و مدارس فنی‌و‌حرفه ای و کاردانش را نیز توسعه دهیم.

وی گفت: بیش از یک‌هزار و 300 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال آینده وارد سیستم آموزشی خواهند شد که از این ظرفیت جوان می توان برای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی بهره کافی را برد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار