از قیمت لیر امروز چه خبر؟

تهران (پانا) - قیمت لیر ترکیه امروز شنبه در ساعات پایانی معاملات کاهش کمتر از یک درصدی داشت و به قیمت دو هزار و ۴۰ تومان رسید.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
از قیمت لیر امروز چه خبر؟

به گزاش تجارت‌نیوز، امروز شنبه قیمت لیر ترکیه در ساعات پایانی معاملات کاهش ۰٫۴۹ درصدی داشت. هر لیر ترکیه به دو هزار و ۴۰ تومان رسید.

هر لیر ترکیه در روز مشابه سه ماه گذشته، یعنی بک آبان ماه با رقم دو هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۳۱٫۵۴ درصدی معادل ۹۴۰ تومانی را تجربه کرده است.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس با انتشار گزارشی در مورد اقتصاد ترکیه اعلام کرد که انتظار می‌رود تورم سالانه در این کشور در ژانویه جاری از ۴۰ درصد فراتر رود.

بر اساس گزارش این بانک سرمایه‌گذاری، نرخ تورم ترکیه در طول سال جاری میلادی می‌تواند به بیش از ۵۰ درصد برسد و سپس به حدود ۳۳ درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از نشست کابینه توضیح داده است که ۱۶۳ میلیارد لیر معادل ۱۲.۲ میلیارد دلار در حساب‌های تحت طرح دولتی که از سپرده‌های لیر در برابر کاهش ارزش ارز محافظت می‌کند، سپرده‌گذاری شده است.

همچنین اردوغان طی سخنانی در پنجاه و یکمین نشست کدخداها در مجتمع بش‌تپه آنکارا تصریح کرده که «به نظر ما پس از این دیگر شاهد نوسان نرخ ارز به دلیل تقاضای نامتوازن برای ارز نخواهیم بود.»

اردوغان تاکید می‌کند: «طرح اقتصادی‌ موجود برای رساندن قدم به قدم کشور به اهداف مشخص شده طراحی شده است و در تابستان آینده بهتر شاهد نتایج آن خواهیم بود.»

رئیس‌ جمهوری ترکیه در نهایت توضیح داده است: «ما با مقررات وضع شده اجازه ندادیم تا مردم ما در هر زمینه‌ای از حداقل حقوق گرفته تا کارمندان و بازنشستگان، تحت افزایش قیمت‌های سرسام‌آور سرکوب شوند. از ژانویه، همه شاهد بازتاب عینی این افزایش در درآمد و زندگی خود خواهند بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار