سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد؛

مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با «افزایش سن بازنشستگی»

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با درخواست دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی مستخدمین کشوری و لشگری و تامین اجتماعی گفت با محاسبه پاداش بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی براساس حقوق ۳ سال آخر موافقت نشد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با «افزایش سن بازنشستگی»

رحیم زارع در تشریح نشست امروز (شنبه ۲ بهمن) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، گفت: پرداخت سهم بیمه کارفرمایان برای کارگاه‌هایی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند و ۵ سال یا کمتر از فعالیت آنها می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصد می‌شود و برای کارگاه‌هایی که بیش از ۵ سال و از ۵ کارگر بیشتر در اختیار دارند، ۳ درصد کمتر مشمول معافیت بیمه در سال ۱۴۰۱ می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی ، آلومینیوم، مس و فلزات اساسی و کانی‌های فلزی و واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند.

وی افزود: در رابطه با صندوق کارآفرینی امید که دولت در لایحه به عنوان صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان آن را تغییر نام داده است، ۳۱ واحد تابعه استانی، منابع درآمدی و واحدهای استانی را از محل درآمد ردیف ها و جداول بودجه سنواتی و همچنین فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد سهم استان ها، حقوق دولتی معادن ۲۰ درصد از اعتبارات قانون متوازن و همچنین قانون هدفمندی یارانه ها در راستای حمایت از تولید به عنوان کمک‌های بلاعوض بخش غیردولتی، منابع صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان تامین شود.

زارع تصریح کرد: همچنین به روسای دستگاه‌های ملی، استانداران اجازه داده شد که اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی خود را که در اختیار دستگاه‌های دولتی و موسسات تابعه دارند، پس از تایید کارگروه‌های استانی و مصوبه هیات وزیران از طریق مزایده عمومی در بورس کالا و به صورت الکترونیک در سامانه به فروش رسانده و منابع را به صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان واریز کنند. امروز تنها بخش درآمدی صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان را مورد بررسی قرار دادیم و بخش دیگر یعنی بخش هزینه ای پس از تصویب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دولت اجازه داده شد تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان از سهام و سهم‌الشرکه خود را در شرکت‌های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول به فروش برساند. این بند برای افزایش سرمایه بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید یا صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان بوده و ۳ برابر آن باید توسط بانک ها تحت عنوان تسهیلات به حوزه حمایت از تولید و اشتغال پرداخت شود.

وی با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با درخواست دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی مستخدمین کشوری و لشگری و تامین اجتماعی گفت: همچنین با محاسبه پاداش بازنشستگی در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی براساس حقوق ۳ سال آخر موافقت نشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه‌های اجرایی از جمله صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی از طریق شرکت ملی نفت نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی پس از تایید اشخاص توسط وزارت نفت براساس قیمت روز صادراتی اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار