معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

طبق گزارش آزمون جهانی در دوران کرونا از هر۳ دانش‌آموز در ایران ۲ نفر توانایی خواندن و نوشتن ندارند

تبریز (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که طبق گزارش آزمون جهانی پس از دوران کرونا از هر ۳ نفر دانش‌آموز در ایران، ٢ نفر توانایی خواندن و نوشتن ندارند، بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
طبق گزارش آزمون جهانی در دوران کرونا از هر۳ دانش‌آموز در ایران ۲ نفر توانایی خواندن و نوشتن ندارند

احمد محمود زاده در نشست صمیمی خود با مدیر آموزش و پرورش و مدیران برخی از مدارس ناحیه ۴ تبریز به اهمیت نقش مدیران و دبیران در آموزش و پرورش اشاره کرده و گفت: در جهت تسهیل امورات آموزش و پرورش و برطرف کردن آسیب های جدی شرایط کرونایی برنامه ریزی های مطلوبی صورت گرفته است و مدیران مدارس برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس باید شرایط بهداشتی و امنی را ایجاد کرده و خانواده ها را توجیه کنند چرا که این امر در دوره ابتدایی بسیار مهم است.

محمودزاده ادامه داد: طبق گزارش آزمون جهانی در دوران کرونا، از هر ٣ نفر دانش آموز در ایران، ٢ نفر توانایی خواندن و نوشتن ندارند. که امیدواریم با ریشه کن شدن کامل بیماری کرونا و برگزاری مدارس به صورت کاملا حضوری و برنامه ریزی های صورت گرفته برطرف خواهد شد. مدیران مدارس دقت داشته باشند که انجام فعالیت های تاثیر گذار در شش ساحت مهم آموزش و پرورش بسیار تاثیر گذار بوده و انشالله در سال های آینده شاهد عملی شدن منویات مقام معظم رهبری در مدارس سراسر کشور باشیم و به انتظارات ایشان در مورد تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد که لازمه پرورش دانش آموزان مخلص و انقلابی است، جامه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: اولویت اول دستگاه تعلیم و تربیت در بازگشایی حضوری مدارس، سلامت دانش آموزان و معلمان بوده و رویکرد آموزش و پرورش حرکت به سمت و سوی بازگشایی حضوری مدارس است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس در خط اول تعلیم و تربیت قرار دارند و باید با رویکرد مناسب، فضای امن و سالم را جهت حضور دانش آموزان در مدارس فراهم آوریم. برنامه ریزی برای حضور تمام دانش آموزان در مدارس با چهارچوب برنامه های ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل های بهداشتی انجام می پذیرد. بنابراین مشکل اصلی این است که کرونا آموزش و پرورش را با چالش مواجه کرد و تعلیم و تربیت دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داد.

محمودزاده افزود: با واکسیناسیون حداکثری معلمان و دانش آموزان بازگشایی کامل و حضور دانش آموزان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: کیفیت بخشی به آموزش و تربیت دانش آموزان و رضایت مندی اولیا یکی دیگر از اهداف مهم دستگاه تعلیم و ترببت است که باید در کنار آموزش به ساحت شش‌گانه سند تحول بنیادین توجه ویژه داشته باشیم. نگاه دولت جدید به آموزش و پرورش و معیشت معلمان نگاه خاص است و انشاالله با سیاست گذاری مطلوب شاهد اتفاقات خوب برای همکاران و دانش آموزان خواهیم بود.

وی در پایان گفت: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به مراحلی از حیات طیبه است و پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را مدنظر قرار داده است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بنابراین خروجی آموزش و پرورش باید مورد انتظار مقام معظم رهبری باشد و معلمان دانش آموزانی تربیت کنند در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

همچنین در این نشست مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بی وقفه مجموعه مدارس در شرایط آموزش مجازی و نیمه حضوری گزارشی در مورد برگزاری کلاس های نیمه حضوری در مدارس ناحیه 4 و آسیب های فضای مجازی در ۲ سال اخیر ارائه کرده و گفت: 33 درصد از دانش آموزان مسائل آموزشی را به خوبی یاد نگرفته اند که بیشتر این آمار در مدارس روستایی است که از امکانات آموزش مجازی برخوردار نبوده اند.

علیزاده در آخر با اشاره به اهمیت آموزش برای معلمان از برگزاری متعدد جلسات و کارگروه ها برای دبیران و کادر آموزشی مدارس جهت رفع مشکلات حاصل شده از آموزش مجازی خبرداد.

گفتنی است که معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در سفر امروز خود به تبریز، از مجتمع های آموزشی دخترانه میثاق و پسرانه معراج اندیشه ناحیه ۴ بازدید بعمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار