مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه:

نقش خانواده از عوامل اصلی تحقق رسالت نظام تربیت رسمی در سند تحول بنیادین است

فیروزکوه (پانا) - مدیر آموزش وپرورش فیروزکوه در نشست با اولیای آموزشگاه حضرت معصومه، به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش بر نقش خانواده به عنوان عاملی مهم در تحقق رسالت نظام تربیت رسمی و عمومی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نقش خانواده از عوامل اصلی تحقق رسالت نظام تربیت رسمی در سند تحول بنیادین است

فاطمه سیر گفت: شوراهای آموزش و پرورش، بازوی توانمندی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بوده و مشارکت خانواده‌ها در امور مدرسه برای تحقق عدالت آموزشی ضروری است. لازم است برای دستیابی به این مهم زمینه و بستری فراهم شود تا خانواده‌ها در کنار مدیر و معلمان مدرسه نقش موثر داشته باشد .

سیر تصریح کرد: اگر به دنبال تحقق اهداف تعلیم و تربیت جامعه‌‌ای سالم هستیم، باید به دو رکن اصلی معلمان و اولیای دانش‌آموزان توجه داشته باشیم. هدف مشترک همه ما تربیت نسلی است که آینده کشور را به دستان آنها خواهیم سپرد و منافع مشترک همه ما تربیت صحیح این نسل است؛ بنابراین آموزش و پرورش در تحقق اهداف خود نیازمند مشارکت شرکای خود به ویژه اولیا است.

وی در تشریح مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت یادآور شد: این مشارکت می‌تواند شامل مواردی چون مشارکت در زمینه کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش؛ مشارکت در جبران کمبودهای مادی و مشارکت در گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در پایان این نشست پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های اولیا در موضوعاتی چون توجه به یادگیری فرزندان، تعامل سازنده با مدرسه، رشد متوازن و همه جانبه و مراقبت بیشتر از فرزندان هدایت تحصیلی و چالش‌ها و مشکلات موجود بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار