یک آموزگار اهل کرج:

جشنواره خوارزمی بهترین روش سنجش برای دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - دبیر علوم مدرسه هیات امنایی شهید میرحبیبی ناحیه 4 کرج عنوان کرد جشنواره خوارزمی بهترین روش سنجش برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره خوارزمی بهترین روش سنجش برای دانش‌آموزان است

فرزین الله یاری، دبیر علوم مدرسه هیات امنایی شهید میرحبیبی ناحیه 4 کرج در گفت گو با پاناگفت: «جشنواره خوارزمی هر سال در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می شود که شامل بخش ها و آیتم هایی در دروس مختلف است که طبق یک بخشنامه سراسری در آذر ماه به مدارس ابلاغ می شود. این جشنواره در دروس ادبیات اجتماعی و غیره تقسیم بندی شده و بخش های مختلف آن هر سال اجرا می شود.»

وی افزود: «مراحل آن به ترتیب مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری است که منتخبان مراحل مدرسه ای در بهمن ماه، منطقه ای است و سپس در اسفند ماه استانی و در اردیبهشت ماه مرحله کشوری مشخص می شوند.»

الله یاری اضافه کرد: «ابتدا بعد از اعلام دانش آموزان برای آمادگی،مدرسه شروع به ثبت نام دانش آموزان می کند. نحوه سیستم آن در مدارس بدین صورت است که مدارس تعدادی دانش آموز بر اساس آیتم های خود مدرسه انتخاب می کنند که گروه ها دو نفره هستند و هر مدرسه قادر است دو تا سه گروه به این مسابقات اعزام کنند.»

این دبیر در ادامه بیان کرد: «در مرحله منطقه ای مدارس به دو گروه تبدیل می شوند. مدارس عادی و مدارس خاص که شامل مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان و شاهد هستند و در این مرحله چهار مدرسه دخترانه و پسرانه بدون تبعیض جنسیتی با یکدیگر رقابت می کنند.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «این جشنواره بهترین روش سنجش برای دانش آموزان است.در این جشنواره دانش آموزان از نظر آیتم های خاصی سنجیده می شوند که شامل حفظیات، درک و فهم، تحلیل و کارهای عملی است. بطور مثال در بحث مسابقات علوم که برای متوسطه اول است پایه هشتم علوم‌ آزمایشگاهی دارای دو بخش است که شامل علوم آزمایشگاهی و پژوهش می شود. علوم آزمایشگاهی صرفا در پایه هشتم در مدارس کل کشور برگزار می شود که مرحله اول شناسایی وسایل آزمایشگاهی است که در بخش شیمی قرار می گیرد و مرحله دوم کل محتوای پایه هفتم و هشتم است که در مرحله منطقه ای آزمون برگزار می شود.»

خبرنگار؛ نادیا مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار