دانش‌آموزان گیلانی در جشنواره کشوری علمدار حائز رتبه‌های برتر شدند

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: هفت دانش‌آموز از گیلان در دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رتبه‌های برتر کشوری را به دست آوردند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان گیلانی در جشنواره کشوری علمدار حائز رتبه‌های برتر شدند

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در این دوره از جشنواره ۲ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۲ نفر از مقطع متوسطه اول و سه دانش‌آموز از دوره دوم متوسطه استان گیلان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

وی افزود: ثامن آرام بن دانش‌آموز ابتدایی از مدرسه نبوت ناحیه ۲ رشت رتبه اول کشوری در رشته نقاشی را کسب کرد و محدثه ملکی دانش آموز دوره ابتدایی از مدرسه صابری کوچصفهان در رشته نقاشی در جایگاه سوم کشوری قرار گرفت. همچنین رها دژمان دانش آموز متوسطه اول از مدرسه سهام خیام ناحیه یک رشت در رشته عکاسی عنوان پنجم کشوری را از آن خود کرد و فریماه رهنما در مقطع متوسطه اول از مدرسه عصمت سنگر در رشته شعر دهم شد.

غریب اظهار کرد: صدف صفری دانش آموز دوره دوم متوسطه از مدرسه فاطمیه شهرستان لنگرود در رشته ویدئوکست ششم شد، مهشید دستکار در دوره دوم متوسطه مدرسه آیت‌الله مستقیم از کوچصفهان عنوان هفتم کشوری را رشته ویدئوکست کسب کرد و الهه دولت‌دوست در مقطع متوسطه دوم مدرسه جامعه یاوری ۲ شهرستان فومن در رشته داستانک نهم شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در رشته‌های شعر، نمایشنامه، فیلم کوتاه نماهنگ، نقاشی، خط ریز، عکاسی، نقاشی دیجیتال و ویدئوکست به میزبانی استان کرمان و در دوره های مختلف تحصیلی و فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان توانست با افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ شرکت کننده جز پنج استان برتر کشور از نظر میزان مشارکت قرار گیرد.

سال تحصیلی گذشته در اولین جشنواره علمدار، حدود سه هزار اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان گیلان به دبیرخانه کشوری ارسال شد که در پایان ۶ دانش‌آموز و پنج همکار فرهنگی توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند و از لحاظ میزان مشارکت نیز استان گیلان رتبه هشتم را در بین استان ها کسب کرده‌بود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۲ هزار دانش‌آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار