بسته‌شدن گردنه‌های صائین و سامبران در آذربایجان‌‌ شرقی

تبریز (پانا) - برف و کولاک گردنه‌های صائین و سامبران را در آذربایجان‌‌ شرقی بست.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بسته‌شدن گردنه‌های صائین و سامبران در آذربایجان‌‌ شرقی

به گزارش اداره کل راهدار یآذربایجان شرقی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: به علت کولاک برف و دید ناکافی گردنه صائین در محور سراب - اردبیل و گردنه سامبران در محور اهر - کلیبر مسدود است و امکان عبور از این گردنه‌ها وجود ندارد.

غلامرضا رسول زاده اضافه کرد: در محور مراغه - هشترود هم کولاک شدید حاکم است و تردد به سختی انجام می‌شود.

وی در مورد محور‌های روستایی هم گفت: با توجه به تداوم کولاک روند بازگشایی راه‌های روستایی با کندی مواجه است و در شهرستان‌های هشترود، چاراویماق و سراب در حدود ۱۰۰ روستا همچنان در محاصره برف هستند.

رسول زاده گفت: در سه روز اخیر راهداران آذربایجان شرقی به ۵۶۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در راه‌های مختلف استان امداد رسانی و آن‌ها را برای ادامه حرکت به مسیر‌های خود هدایت کرده اند.

وی از هموطنان خواست از سفر‌های غیرضروری جاده‌ای به استان پرهیز کرده و در صورت نیاز هم زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

وی راه‌های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران از انجام سفر‌های غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند. این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در سه روز اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه‌ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه‌ها و ارتفاعات از یک متر و نیم بیشتر شد.

بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان شرقی امروز جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود، اما از امشب با نفوذ سامانه بارشی زودگذر شاهد بارش مجدد برف خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار