مدرس دانشگاه فرهنگیان:

امام حسین در میدان جنگ هم دست از نماز برنداشت

پردیس (پانا) - مدرس دانشگاه فرهنگیان در جلسه پیش اجلاسیه نماز با عنوان پیوند مسجد، مدرسه و نماز، که در دفتر امام جمعه شهرستان پردیس برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز نزد امام حسین(ع) گفت امام حسین(ع) بارها دلیل قیام خود را اقامه نماز خواند و با عشق به نماز حتی در میدان جنگ هم از آن دست برنداشت.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
امام حسین در میدان جنگ هم دست از نماز برنداشت

مریم‌السادات طباطبایی با اشاره به تحقیقات زیادی که در رابطه با قیام عاشورا به عنوان یک محقق انجام داده است، افزود: به اعتقاد من بیش از آنکه ما قیام عاشورا را بشناسیم در آمریکا و انگلستان این قیام شناخته شده است حتی نلسون ماندلا که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرد نیز می‌گوید «من از قیام عاشورا بهره گرفتم و این قیام تا این حد برای من مهم بوده است».

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی 500 پایان نامه در رابطه با قیام عاشورا نوشته شده است، تصریح کرد: زمانی در کل دنیا اومانیسم آمده و انسان جای خدا را گرفته و ارزش‌های ماوراء الطبیعه از بین رفته و انسان خود تعیین می‌کند که جای خدا باشد یک روحانی به نام دین با الگو قرار دادن قیام عاشورا قیام می‌کند و این نشان از عظمت این قیام دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هنگامی که 54 کشور تصمیم می‌گیرند تا با یک کشور بجنگند و آن یک کشور با دست خالی می‌جنگد و قیام عاشورا را الگوی خود قرار می‌دهد آن زمان است که کشورهای آمریکا و انگلستان متوجه می‌شوند یک الگوی جدید آمده که مقابل تمدن دنیوی آنها ایستاده است و به همین دلیل برای شناخت این الگو بیشتر از ما تلاش می‌کنند.

طباطبایی در رابطه با قیام عاشورا گفت: قیام عاشورا به آن دلیل بسیار اهمیت دارد چرا که این قیام هنوز بعد از 14 قرن انسان‌ها را خارج از نژاد، مقام، ملیت، مذهب هر روز بهتر از گذشته تربیت می‌کند.

معاون پرورشی متوسطه اول مدرسه آرین با بیان اینکه متأسفانه در تحلیل‌ها می‌بینیم که نماز ظهر قیام عاشورا اینطور تحلیل می‌شود که انگار امام می‌خواستند بگویند «من نماز می‌خوانم» در صورتی که خود کوفه‌ای‌ها بهتر از هر کسی از این موضوع اطلاع داشتند زیرا مردم کوفه سال‌ها در محضر امام و پدر بزرگوارشان بودند.

وی در رابطه با اهمیت نماز در نزد امام حسین(ع) ادامه داد: در واقع امام می‌خواستند بگویند که اهمیت نماز آنقدر در نزد من زیاد است که حتی در میدان جنگ هم از آن دست برنمی‌دارم و عاشق نماز هستم و حب نماز من آنقدر زیاد است که حتی جنگ هم نمی‌تواند مانعی بین من و نماز باشد.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار