معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تولیدکنندگان محصولات فرهنگی بومی گیلان از جشنواره فیروزه بازنمانند

رشت (پانا) - معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و هنری بومی استان خواست تا در دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه حضور یابند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تولیدکنندگان محصولات فرهنگی بومی گیلان از جشنواره فیروزه بازنمانند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حسین ابراهیمیان افزود: برگزاری جشنواره یاد شده در سطح ملی نشان از رشد و توجه و حرکت نوین در عرصه‌ فرهنگ دارد و ورود معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه راهکاری جدید و تاثیرگذار برای مشارکت گروه های طراحی، تولید و ترویج نگاه جدیدی به فرهنگ کشور است که فعالان صنایع گیلان با دارا بودن پیشینه غنی قابلیت حضوری پر قوت در این جشنواره را دارا هستند.

وی با بیان اینکه فعالان صنایع بومی گیلان تا پنجم بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را بدون محدودیت و تنها با معیار انطباق با مولفه های فرهنگ بومی می توانند به این نشانی http://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی و تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور از بارزترین اهداف جشنواره است.

ابراهیمیان عنوان کرد: توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.

وی بیان کرد: محصولات فرهنگی اقلامی از قبیل سازهای بومی، کارهای چوبی، سوزن دوزی، سفال، رشتی دوزی، زیورآلات، حصیربافی، نگارگری و تذهیب، عروسک سازی را شامل می شوند.

آئین اختتامیه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان چهاردهم بهمن ماه برگزار می شود و آثار ارسالی در قالب نمایشگاهی همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به نمایش گذاشته می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار