برداشت ۱۰ هزار تُن پنبه از مزارع فسا 

شیراز (پانا) - به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا نزدیک به ده هزار تُن «وش پنبه» از 2 هزار و 600 هکتار مزارع این شهرستان برداشت برای بهره‌وری به کارخانه‌ها ارسال شد. 

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ۱۰ هزار تُن پنبه از مزارع فسا 

ناصر انصاری با بیان اینکه کار برداشت «وش پنبه» از اوایل مهرماه آغاز شد و تا اواخر دی ماه ادامه داشت، افزود: این شهرستان با میانگین تولید 3.7 تُن «وش پنبه» در هکتار حائز رتبه اول متوسط عملکرد تولید در استان فارس است.
به گفته وی کارخانه‌های فسا، داراب و قم از عمده کارخانه‌های خریدار «وش پنبه» کشاورزان شهرستان فسا هستند که کار پاک کردن پنبه را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین ارقام پنبه شهرستان فسا شامل رقم‌های داخلی گلستان، ارمغان، ساجدی و رقم‌های خارجی مثل لیدر، ماکسا، کاریزما است که از کیفیت الیاف مطلوبی برخوردار است.
انصاری با یادآوری اینکه پنبه یک محصول صنعتی است و در فعال بودن کارخانه‌های مرتبط با صنعت نساجی ارتباط مستقیم دارد، ابراز کرد: با توجه به کمبود ادوات برداشت مکانیزه پنبه یا عدم امکان حضور ادوات در برخی از مزارع عمده برداشت پنبه شهرستان فسا با به کارگیری بیش از 75 نفر روز به ازای هر هکتار نیروی انسانی انجام شد که سهم بسزایی در اشتغال فصلی کارگران داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بیان کرد: حضور و ایجاد صنایع وابسته به این محصول در شهرستان می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه بیش از پیش پنبه به عنوان یک محصول کم آب بر در منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار