ستاری‌فرد: جشنواره سفیران سلامت بر افزایش سطح سلامت در جامعه موثر است

۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور، سفیر سلامت می‌شوند

شیراز (پانا) - به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت برای پیشبرد اهداف سلامت و تقویت ظرفیت نیروی انسانی برای پیشگیری و ترویج فرهنگ سلامت در بین به دانش‌آموزان، اهداف سند تحول بنیادین برای برخورداری از نسلی سالم و تندرست را محقق می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ستاری‌فرد: جشنواره سفیران سلامت بر افزایش سطح سلامت در جامعه موثر است

صادق ستاری‌فرد، امروز در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره کشوری سفیران سلامت دانش‌آموزی که به میزبانی استان فارس و با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته شوراها گفت: موضوع مشارکت مردم و مشارکت دانش‌آموزان در ساحت‌های 6گانه تعلیم و تربیت و در سیاست تحولی مورد تاکید واقع شده است و همزمانی برگزاری افتتاحیه جشنواره سفیران سلامت با شروع هفته شوراها نوید یک کار مردمی و یک کار مشارکتی در عرصه سلامت می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تا امسال بیش از 2 میلیون مفر دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت مشغول به فعالیت بوده‌اند، گفت: امسال با توجه به زیست بوم کرونا و شعار هر «دانش‌آموز، یک سفیر سلامت و هرخانه، یک پایگاه سلامت» سفیران سلامت شامل کل جامعه دانش‌آموزی کشور به رقم 14 میلیون نفر در نظر گرفته شده است و هر دانش‌آموز به عنوان یک سفیر سلامت مسئولیت حفظ سلامتی خود و خانواده‌اش را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور با چالش جدی نیروی انسانی در بحث درمان و مراقبت بهداشتی مواجه است، گفت: با توجه به فراگیری کرونا در کشور، ضعف کمبود نیروی انسانی بیش از پیش خود را نمایان کرد و آموزش دانش‌آموزان و آگاه‌بخشی به آنان در مورد مسائل سلامت محور و تشویق آنان به ترغیب یکدیگر به رعایت بهداشت فردی علاوه بر افزایش سطح سلامتی افراد جامعه می‌تواند کمبود مراقبان سلامت در سال‌های آینده را مرتفع سازد.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان و بهداشت کشور به ویژه در ایام کرونایی، ادامه داد: پیش بینی ۲ میلیون سفیر سلامت در کنار مراقبان بهداشت و جهادگران سلامت کار ارزشمندی است که در ادوار گذشته پیش‌بینی شد و در کنار جهادگران عرصه سلامت و خیرین سلامت این سه ضلعی است که می‌تواند مشارکت در موضوع سلامت را به عنوان یک حق عمومی و وظیفه دولت پوشش دهد و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی جامع در کشور است.

ستاری‌فرد افزود: طبیعتا آنچه باید تداوم یابد برای تحقق زیستی و بدنی و حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در کنار ظرفیت‌های مردمی و جهادی این حوزه است.

وی در پایان از زحمات معلمان که در این مدت تلاش کرده‌اند با حفظ پروتکل‌ها آموزش را دنبال کنند، قدردانی کرد و افزود: ما به عنوان عضو کوچکی از تربیت بدنی و سلامت در کنار 2 میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت که برای تحقق اهداف ساحت زیستی و بدنی و برای حفظ و ارتقای سلامت 14 میلیون دانش‌آموز تلاش می‌کنند، اعلام همراهی می‌کنم.

جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی از جمله برنامه های است که می تواند باعث ارتقاء فرهنگ سلامت در سطح مدارس، خانواده ها و جامعه شودکه روشی اثربخش جهت تشویق و ترغیب افراد به منظور اتخاذ تصمیمات بهداشتی به ویژه در دوران شیوع کرونا می باشد که با آموزش و یادگیری توسط گروه های همسال ایجاد می گردد. تا با تعامل درون گروهی و برون گروهی مفاهیم بهداشتی را آموخته ، گسترش داده و استحکام بخشند.

ششمین دوره جشنواره کشوری سفیران سلامت به منظور ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری و کنترل، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش‌آموزان، با هدف شناسایی و رشد و شکوفایی فابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و مدارس در زمینه سلامت و تندرستی امسال به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار