مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

امروز مادران و همسران شهدا، هرکدام «ام البنین» دیگری هستند

سمنان (پانا) - امروز در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، دیدار با همسر شهید بیدقی در مهدی‌شهر انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
امروز مادران و همسران شهدا، هرکدام «ام البنین» دیگری هستند

محمد دستورانی در دیدار با خانواده شهید فرهنگی، جبرئیل بیدقی در مهدی‌شهر گفت: باور ما این است که عرض عمر شهدا هیچ وقت در طول تاریخ از بین نمی رود و عرض عمر شهدا که ناظر بر معنویت، نگرش توحیدی، ولایت مداری، انقلابی گری، معرفت، انسانیت، اخلاق و خداباوری است با یاد و نام بلند آنان در شریان جامعه جریان خواهد داشت و این یک وعده الهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بی واسطه به انسان ها صحبت کرده و فرموده است: «شهدا زنده اند و در پیش پروردگارشان روزی می خورند»، افزود: کمیت و کیفیت زندگی شهدا و متنعم بودن در عرش اعلا به ذهن ما قد نمی دهد که دقیق بخواهیم آن را ارزیابی کنیم، اما اعتقاد ما این است که این معلمان شهید، معلمان جاودانه تاریخ هستند و در نهاد تعلیم و تربیت می توانند به عنوان الگو برای معلمان و دانش آموزان باشند.

دستورانی در ادامه تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت، به عنوان یکی از نهادهای بزرگ فرهنگی و انسان ساز در گستره ایران اسلامی به وجود شهیدان والامقام فرهنگی و دانش آموز خود می بالد و قطعا مسیر حرکت و پیشرفت این نهاد از راه روشن شهدا می گذرد.

وی با اشاره به سالروز وفات جناب ام البنین(س)، اظهار کرد: با نگاهی به زندگی‌نامه این بانوی بزرگوار، به ویژگی های شخصیتی او همچون شجاعت، ولایت مداری، صبر، ایثارگری، حمایت، وفاداری می رسیم که در وجود چهار فرزندش هم بوده که پرچمدار آنها حضرت ابوالفضل العباس(ع) است. امروز هم در جامعه ما ویژگی های این بانوی باکرامت در شخصیت مادران و همسران شهدا متجلی است که هر کدام در مقیاس خود، ام البنین دیگری هستند که در معامله با خدا، اجازه دادند همسران و فرزندانشان در راه خدا جانفشانی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: به فرمایش رهبری انقلاب «همه کشور مدیون خانواده شهدا هستند» و حضور آنان در کنار ما باعث آرامش و قوت قلب است همانطور که امنیت و آرامش جامعه، مرهون خون شهداست.

گفتنی است؛ دیدار با همسرِ شهید فرهنگی (شهید جبرئیل بیدقی) در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا انجام شد که سماوی، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان، نورانی، رئیس بنیاد شهید مهدی شهر و صالحی نژاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر، محمد دستورانی را همراهی کردند.

شهید جبرئیل بیدقی فرزند علی اکبر، زادة هفتم اردیبهشت 1338 مهدی‌شهر، در کسوت معلمی به عنوان رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در اسفندماه سال 63 در عملیات بدر به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار