کارشناس هواشناسی خبر داد؛

نفوذ سامانه بارشی جدید به اصفهان از ۲۸ دی

اصفهان (پانا) - کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نفوذ سامانه بارشی جدید به اصفهان از ۲۸ دی

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، آسیه آقایی با اشاره به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در سطح استان، اظهار کرد: بیشترین میانگین بارشی از خوانسار با ۵۱ میلیمتر و ۲۲ سانتیمتر برف، فریدونشهر با میانگین ۵۰.۱ میلیمتر و ۲۸ سانتیمتر برف، گلپایگان ۴۶.۸ و هفت سانتیمتر برف، داران با ۴۲ میلیمتر و ۲۲ سانتیمتر برف، چادگان ۳۰.۹ میلیمتر و سه سانتیمتر برف، سمیرم ۳۰.۴ میلیمتر و ۱۶ سانتیمتر برف، میمه با ۱۵.۳ میلیمتر و سه سانتیمتر برف، کاشان ۱۲.۶، نطنز ۹.۲ میلیمتر، شهرضا ۸.۸، نجف آباد ۸.۱، اصفهان هفت میلیمتر، مبارکه ۶، زرین شهر ۵.۲، فرودگاه ۴.۶، کبوتر آباد ۴.۳ میلیمتر و ورزنه و خوروبیابانک هشت دهم میلیمتر بوده است.

وی به خروج تدریجی این سامانه ناپایدار طی امروز و استقرار جوی به نسبت پایدار در روزهای یکشنبه و دوشنبه اشاره کرد و افزود: بارش پراکنده باران و برف و وزش باد به نسبت شدید تا شدید را به ویژه در ساعت عصر و شب محتمل است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی جدید از شامگاه سه شنبه ۲۸ دی در نواحی غرب و جنوب استان فعال می‌شود و بارش برف و باران با شدت کمتر در مقایسه با بارش‌های اخیر، این مناطق را فرا می‌گیرد.

آقایی با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه سانتیگراد کمینه دمای استان در ۲۴ ساعت آینده، ابراز کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار