معاون پرورشی آموزش پرورش رودهن:

شورای دانش‌آموزی تمرین یک نقش اجتماعی مفید برای دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی آموزش پرورش رودهن شورای دانش‌آموزی را به عنوان بازوی مشورتی و سرمایه‌ای ارزشمند برای مدارس و تمرینی برای بر عهده گرفتن یک نقش اجتماعی مفید و اثرگذار در آینده برای دانش‌آموز برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی تمرین یک نقش اجتماعی مفید برای دانش‌آموزان است

سیداحمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیتی آموزش پرورش رودهن در گفت و گو با پانا درباره شورای دانش‌آموزی گفت: مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکل‌هایی داشته باشند، می‌توانند با هم‌افزایی مثبت بین دانش آموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده مدارس گام بردارند. از سوی دیگر، هر یک از دانش‌آموزان توانایی‌های زیادی دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرآیند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم برای ورود آنان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی آینده را فراهم کرد.

وی گفت: از همین رو برنامه‌ریزان آموزش و پرورش امکان فعالیت شورای دانش‌آموزی را در مدارس فراهم کردند تا به این طریق به ارکان اصلی تعلیم و تربیت در محیط مدرسه توجه کافی داشته باشند و راه‌کارهایی برای افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان به عنوان عوامل تأثیرگذار در فرآیند آموزشی مدارس فراهم کنند.

الهی‌نیا بیان کرد: در راستای برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی، از میان دانش آموزان علاقه‌مند هر پایه تعدادی برای انتخابات نامزد شده و با تبلیغ در محیط مدرسه در مورد دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود برای همکلاسی‌های خود صحبت می‌کنند و پس از طی مراحل منظم و ابلاغ شده به مدارس انتخابات انجام شده و دانش‌آموزان منتخب، عضو‌ شورای دانش‌آموزی می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله اهداف برگزاری شورای دانش‌آموزی در مدارس، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی، استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش آموزان به عنوان منابع انسانی در اجرای برنامه‌ها، ایجاد حس رقابت بین کلاس‌ها در امر مشارکت در کارهای مدرسه، کاهش فاصله بین مسئولین مدرسه و دانش‌آموزان، حذف فاصله کلاس و دفتر مدیر و شناسایی نقاط قوت و ضعف مدرسه از دید دانش آموزان با گرفتن بازخورد از آنان است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن در پایان اذعان کرد: دانش‌آموزان شورای دانش‌آموزی در مدارس رودهن بسیار فعال و موثر، نقش خود را ایفا می‌کنند و حس مسئولیتی که در آن‌ها ایجاد می‌شود، در واقع آموزش غیرمستقیمی برای پرورش یک شخصیت اجتماعی اثرگذار و مفید در جامعه در آینده، برای آن‌ها محسوب می‌شود، که این امر جای بسی امیدواری و افقی روشن برای فردای جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار