بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد طی شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و متاسفانه یک بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده است.

وی گفت: همچنین طی همین مدت خوشبختانه ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۸۹ نفر رسید که از این تعداد ۲۱ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

محمدیان درباره تزریق یک میلیون و ۸۵۶ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان گفت: ۹۱۱ هزار و ۵۹۵ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۹۶ هزار و ۶۴ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

وی گفت: همچنین تاکنون ۱۴۹ هزار و ۳۲۲ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

محمدیان با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا علاوه بر واکسیناسیون نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار