چرا معافیت مالیاتی «کتب کمک درسی» در بودجه سال آینده حذف شد؟

تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون آموزش در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، عنوان کرد بر این اساس، درآمد ناشی از حذف معافیت مالیاتی مؤسسات کنکور و انتشارات کمک آموزشی صرف ارتقای آموزش کیفی در مدارس می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا معافیت مالیاتی «کتب کمک درسی» در بودجه سال آینده حذف شد؟

به گزارش خانه ملت، مهدی اسماعیلی با اشاره به بررسی لایحه بودجه در حوزه آموزش مصوبه اخیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر حذف معافیت مالیاتی انتشارات و کتب کمک درسی، عنوان کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های نظام آموزشی کشور بر این مبنا است که در فرآیند آموزش و پرورش نیازی به کتب کمک درسی نداریم، لزومی ندارد که حمایت‌های خاص دولتی در بودجه از انتشارات و کتب کمک درسی صورت گیرد.

کتب کمک درسی موجب تشویش ذهن دانش آموزان می‌شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که استفاده از کتب کمک درسی نه تنها کمکی به فرآیند یادگیری نمی‌کند، بلکه موجب تشویش فکر و اندیشه دانش آموزان نیز می‌شود به همین جهت کمیسیون مخالف تحمیل مطالب خارج از کتب درسی به دانش آموزان است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حجم انبوه کتب کمک درسی به دانش آموزش استرس وارد می‌کند و به این دلیل که دانش آموز از عهده مطالعه همه کتب کمک آموزشی بر نمی‌آید دچار استرس می‌‎شود. ضمن اینکه مشخص نیست محتوای کتب کمک درسی از استانداردهای لازم برخوردار باشد یا خیر.

اسماعیلی، بار مالی وارده به خانواده‌ها را یکی دیگر از دلایل مخالفت کمیسیون آموزش با معافیت مالیاتی انتشارات کمک درسی خواند و گفت: در این شرایط اقتصادی، نباید هزینه‌های دیگری را با کمک‌های دولتی به گردن خانواده‌ها انداخت.

این مصوبه در جهت مبارزه با تقویت و فربه شدن مافیای کنکور است​

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: درآمد ناشی از محل اخذ مالیات از انتشارات کمک درسی و مؤسسات کنکور به تقویت برنامه‌های کیفی بخشی آموزش در مدارس و تقویت زیرساخت‌های آموزشی مدارس مناطق محروم اختصاص می‌یابد. این مصوبه در جهت مبارزه با تقویت و فربه شدن مافیای کنکور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار