در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هواپیمای مسافربری اوکراینی مطرح شد؛

پرونده شهدای هواپیمای اوکراینی پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از خانواده شهدای هواپیمای مسافربری اوکراینی امروز با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پرونده شهدای هواپیمای اوکراینی پیگیری می‌شود

به گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار که جمعی از خانواده شهدای هواپیمای مسافربری اوکراینی در آن حضور داشتند، ضمن تشکر از خانواده معزز و معظم شهدای این حادثه، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و خدمت به خانواده شهدا وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در این راستا در هفته جاری مراسم‌های گوناگونی برای گرامیداشت شهدای هواپیمای اوکراینی برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از شنیدن سخنان خانواده شهدا خاطرنشان کرد: من در مقام پاسخ دادن نیستم اما مجلس شورای اسلامی پس از این حادثه فرماندهان نظامی را احضار کرد. البته این موضوع قابل جبران نیست و ما جز ابراز شرمندگی سخنی نمی‌توانیم بگوییم و همیشه در کنار شما هستیم تا حقوق شهدا را مطالبه کنیم.

وی افزود: امیدوار هستیم با پیگیری‌های‌ قضایی پرونده هیچ مظلومی بدون اینکه به حقش برسد باقی نماند. نام ارزشمند شهید توسط بالاترین مقام کشور به این عزیزان اطلاق و اعطا شد و آنچه صورت گرفت پذیرش مسئولیت و ابراز شرمندگی و دادن حق به این عزیزان است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه رئیس جمهور محترم، بنیاد شهید و امور ایثارگران را در سال جاری مأمور رسیدگی و تجلیل از شهدای هواپیمای اوکراینی کرده است، افزود: این خطا و اتفاق به اصل نظام مرتبط نیست و امیدوار هستیم با عملکرد درست و با کمک وزارت راه و شهرسازی پرونده این حادثه دنبال شده و به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: سخن گفتن از این شهیدان بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سخت است و این شهدا نخبگانی بودند که برای علم، دانش، تجربه و دانایی این چنین مظلومانه به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بین شهدای این هواپیما با شهدای دیگر تفاوتی وجود ندارد. ما این شهدا را پاره تن خود می‌دانیم و این یک مفاهمه ملی است و باید یک صدا فریاد بزنیم همان طور که رهبر معظم انقلاب درگذشتگان این حادثه را شهید نامیدند.

حجت الاسلام و المسلمین شکری خاطرنشان کرد: در سالگرد این شهدا در بهشت زهرا (س)، شهدای وارسته این حادثه را تجلیل کردیم. آن‌ها دلبندهای ما بودند که مظلومانه به شهادت رسیدند. ما آن‌ها را پاره تن خود می‌دانیم و نباید اجازه بدهیم دشمن این موضوع را دست مایه سوءاستفاده قرار دهد.

وی خطاب به خانواده شهدا گفت: طرح گلایه‌ها حق طبیعی شما است و اگر کسی بخواهد از گلایه شما بگذرد کار درستی نیست اما اینکه راهتان را از معاندین جدا کردید قابل ستایش است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده شهدای هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: این حادثه برای مردم ایران و به خصوص خانواده‌های داغ‌دار فراموش‌نشدنی است و امیدوار هستم که این شهدا با شهدای کربلا محشور شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولان کشور این حادثه دلخراش را فراموش نخواهند کرد و وظیفه خود می‌دانند که در کنار خانواده شهدا باشند و ما به عنوان خادمان خانواده‌های شهدا در کنار آنها هستیم و ستادی در وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی و خدمت به خانواده شهدا تشکیل شده است.

در این مراسم خانواده شهدا شهیده «سوزان گل‌باباپور»، شهیده «شکیبا فقاهتی» و شهید «مهدی اسحاقیان» تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار