معاونت سوادآموزی شهر تهران:

ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهر تهران از اولویت‌های اصلی حوزه سوادآموزی است

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دستاوردهای حوزه سوادآموزی از بدو تاسیس تاکنون، ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهر تهران را از اولویت‌های اصلی حوزه سوادآموزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهر تهران از اولویت‌های اصلی حوزه سوادآموزی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، نشست هماهنگی معاونت سوادآموزی شهر تهران و شهرستان های تهران با قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

میررضا شفیع پور؛ معاونت سوادآموزی شهر تهران در این نشست با اشاره به آمار و ارقام افراد محروم از سواد در استان تهران و ترکیب جمعیتی آن‌ها؛ مشکلات و موانع شناسایی و جذب جامعه هدف سوادآموزی را بر شمرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دستاوردهای حوزه سوادآموزی از بدو تاسیس تاکنون گفت: با کمال افتخار اعلام می‌کنیم شهر تهران با 4/99 درصد باسوادترین شهر کشور است. با این حال ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهر تهران، جزو اولویت‌های اصلی این حوزه است.

وی با اشاره به آمار بالای مهاجرت اتباع در شهر تهران در سنوات اخیر یادآور شد: آموزش اتباع بی‌سواد همانند شهروندان تهرانی به صورت یکسان و رایگان در حال انجام است.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین موسوی مقدم؛ قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: آموزش و سوادآموزی جزو حقوق شرعی هر شهروندی است.

در این نشست که با حضور معاونین و روسای سوادآموزی ادارات کل شهر تهران و شهرستانهای استان تهران به میزبانی سازمان صدا و سیما برگزار شد؛ موسوی مقدم با استناد به آیه شریفه « هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ...» و احادیث و روایات، خواندن و نوشتن را بر هر مسلمانی واجب و ضروری دانست و تاکید کرد: دین اسلام به صراحت و روشنی فراگیری و آموزش علوم و فنون را بر هر مرد و زن واجب کرده است.

موسوی مقدم با اشاره به همکاری‌های گذشته صدا و سیما با حوزه سوادآموزی خاطر نشان کرد: با عنایت به تفاهم نامه موجود فی ما بین، این تعاملات به نحوی شایسته در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در عین حال از ظرفیت فضای مجازی نباید غافل شد و تلفیق فضای مجازی با ظرفیت رسانه ملی گامی مهم برای تحقق اهداف همکاری های دوجانبه است.

در پایان مقرر شد جلسه ای تخصصی با حضور مدیر شبکه پنج سیما و معاونت های سوادآموزی شهر تهران و شهرستان های تهران با هدف همسویی تعامل رسانه ملی با طرح ها و فعالیت های سوادآموزی در شهر تهران تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار