پیگیری برای تدوین «نظام درسی بین‌المللی»

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت مدرک مدارس ایران فقط در ایران قابل قبول است و برای خارج از کشور باید مدارک تطبیق داده شوند، از این رو تلاش است نظام درسی بین‌المللی تدوین شود.

کد مطلب: ۱۲۴۵۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری برای تدوین «نظام درسی بین‌المللی»

به گزارش ایلنا، مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره برنامه‌های خود برای معلمان مدارس خارج از کشور که همواره با مشکل مسکن و تعویق در پرداختی مواجه هستند، گفت: بدهی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تا پایان سال ۹۹ پرداخت شده و یک مقداری در سال ۱۴۰۰ معوقه دارند.

وی تاکید کرد: همین که از سنوات پیش معوقاتی باقی نمانده، یک گام بسیار بزرگ است. نکته مهمی که وجود دارد این است که بودجه مرکز امور بین الملل با افزایش سنواتی دیگر سازمان‌ها نباید سنجیده شود بلکه با افزایش نرخ دلار باید مورد سنجش قرار گیرد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: به عنوان مثال اگر مرکز بین الملل سالانه ۲۰ میلیون یورو ارز نیاز دارد تا امور خود را مدیریت کند؛ قانون در لایحه بودجه نهایی باید به گونه‌ای عمل کند که سازمان معادل همین میزان را به تومان دریافت کند. به طور مثال اگر معادل آن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود همین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین شود، نه اینکه بگویند این مرکز هم باید ۲۰ درصد افزایش سنواتی داشته باشد.

وی در تشریح برنامه‌های خود در این مرکز بیان کرد: اگر برنامه درسی ما بین المللی باشد با حفظ هویت ایرانی- اسلامی فرزندان بومیان هم می‌توانند از این مدارس استفاده کنند یعنی فقط ایرانیان نیستند که به این مدارس می‌آیند بلکه فرزندان بومی هم می‌توانند در مدارس ما درس بخوانند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در کشورهای آفریقایی و آسیایی شهروندانی حضور دارند که واقعا به ایران علاقه‌مند هستند؛ حتی در خود اروپا هم افرادی هستند که به ایران علاقه دارند.

فیاضی بیان کرد: آنجا هم مسلمانان زیادی هست که تمایل دارند فرزندانشان در یک فضای امن، سالم و تقوا محور درس بخوانند. برخی‌ها با هنجارشکنی‌هایی که در آن مدارس می‌شود چالش دارند و با اینکه سرویس دهی مناسب در مدارس نیست ناچارند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه اشاره کرد: بزرگترین برنامه ما این است که نظام درسی بین المللی تدوین و در مدارس ما به شکل باکیفیتی اجرایی شود. در این صورت دیپلم یا مدارک تحصیلی که دانش آموز می‌خواهد اخذ کند در کشور خودش و حتی در کشور میزبان هم قابل قبول است. اما مدرک مدرسه‌های ما فقط در ایران قابل قبول است و برای خارج از کشور باید مدارک تطبیق داده شوند از این رو تلاش داریم نظام درسی بین المللی تدوین کنیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در پایان گفت: ایران دوستان هم می‌توانند مدارس ما در درس بخوانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار