در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

«تدوین نظام برنامه درسی بین‌المللی» برای مدارس خارج از کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، تدوین نظام برنامه درسی بین‌المللی و پیاده‌سازی آن در مدارس را مهم‌ترین برنامه خود برای این مرکز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
«تدوین نظام برنامه درسی بین‌المللی»  برای مدارس خارج از کشور

مهدی فیاضی در گفت‌وگو با پانا در تشریح برنامه‌های خود، اظهار کرد: مهمترین برنامه من،‌ تدوین نظام برنامه درسی بین‌المللی و پیاده سازی آن در مدارس است.

وی افزود: اگر برنامه درسی مدارس، بین‌المللی باشد، با حفظ هویت اسلامی ایرانی، فرزندان بومیان نیز می‌توانند از مدارس ما استفاده کنند. کشورهای قاره آسیا و آفریقا، شهروندانی دارند که واقعا به ایران علاقه‌مند هستند؛ بسیاری از اروپاییان نیز به ایران علاقه‌مند هستند. مسلمانان زیادی هستند که تمایل دارند فرزندانشان در یک فضای امن و سالم و تقوا محور درس بخواند اما چون سرویس‌دهی مناسب در مدارس نیست ناچار هستند که فرزندانشان را به مدارس غیراسلامی بفرستند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام درسی بین‌الملل باید در مدارس ما با کیفیت اجرا شود، گفت: در حال حاضر مدرک مدارس ما تنها در ایران قابل قبول است اما اگر مدرک ما در سایر کشورها نیز قابل قبول باشد، فرد اجازه پیدا می‌کند که در این مدرسه درس بخواند و همچنین ایران دوستان نیز می‌توانند در مدارس ما تحصیل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقق این هدف، ملزومات دارد اما در جهت محقق شدن آنها تلاش می‌کنیم. باید به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه زمان دهیم تا این موضوع را تأیید کنند.

لازم به ذکر است، روز گذشته یوسف نوری طی حکمی مهدی فیاضی را به عنوان رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور منصوب کرد. مهدی فیاضی، مهندسی الکترونیک و فوق لیسانس MBA دارد و در زمان حضور یوسف نوری در معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع جذب آموزش و پرورش شده و در شهر تهران خدمت خود را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار