معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:‌

حوادث ناشی از کار در کشور نسبت به متوسط جهانی کمتر است

تهران (پانا) - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌‌‌گوید وزارت کار تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی، ارتقای سطح ایمنی، کاهش حوادث و آموزش نیروهای کار را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۴۵۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حوادث ناشی از کار در کشور نسبت به متوسط جهانی کمتر است

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت تشکیل کمیته حفاظت فردی، ایمنی و بهداشت محیط کار به منظور صیانت از نیروی کار تاکید دارد. وی می گوید: صیانت از حوزه کار و ارتقای ایمنی، کاهش حوادث و آموزش نیروی کار در صدر برنامه های این وزارتخانه است.

به گفته معاون وزیر کار، آمار حوادث ناشی از کار در کشور نسبت به متوسط جهانی کمتر است و با ارتقای ایمنی در محیط‌های کاری، آمارهای موجود را کاهش خواهیم داد.
تاکید رعیتی فرد این است که نظارت بر کارخانه‌ها و آموزش مستمر کارگران در دستور کار قرار گیرد تا شاهد حوادث ناشی از کار نباشیم.

طبق اعلام وزارت کار، در کارگاه‌های زیر ۲۰ نفر به ویژه کارگاه‌های ساختمانی بیشترین نرخ حوادث ناشی از کار دیده می‌شود که بر این اساس لازم است نظارت‌های بیشتری در این خصوص اعمال شود.

علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزایش بازرسی‌ از محیط‌های کاری را مورد تاکید قرار داده و می‌گوید: با وجود آنکه در بحث کاهش حوادث کار، ارائه آموزش‌ها در محیط کار موفق بوده است ولی همچنان با کمبود بازرسان کار مواجه هستیم.

وی می‌گوید: این مسأله باعث شده بازرسی از محیط‌های کار به طور مستمر و مداوم نباشد و بازرسان کار هر شش ماه یکبار از کارگاه‌ها و واحدها بازدید کنند و در جریان روند اجرای دستورالعمل‌های ایمنی در کارگاه‌ها قرار گیرند.

اصلانی با بیان اینکه تقویت بازرسان کار باید در دستور کار قرار گیرد، می‌گوید: ما می‌توانیم از ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌های کارگری به این منظور استفاده و حتی بحث آموزش را به آنها واگذار کنیم.

به گفته این مقام مسئول کارگری، بازرسان کار در دوران کرونا با حضور مستمر خود در پیشگیری از شیوع کرونا، تأمین وسایل حفاظت فردی، فاصله گذاری‌های اجتماعی و نظارت، نقش بسزا و موثری از خود نشان دادند.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، تعداد بازرسان کار آموزش دیده مرد و زن در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشته و بر همین اساس ارائه دوره‌های آموزشی نیز بیشتر شده است.

طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان است که باید شرایط صیانت از کارگران در محیط کار را به دقت رصد و بررسی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار