آیین نکوداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز منطقه 11

تهران (پانا) - همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه، آیین نکوداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز منطقه 11 و یادواره شهدای هنرستان شهید نیازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین نکوداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز منطقه 11

این مراسم با حضور قدرت الله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، سردار علیرضا زارع از ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محسن پیرولی؛ فرمانده ناحیه بسیج سلمان فارسی، علی حسنی؛ معاون هماهنگ کننده امور بسیج در اداره کل شهر تهران و هاجر چنارانی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه گراوند ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) و ادای احترام به ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس و شهدای محور مقاومت، شهدای انقلاب اسلامی و امام شهیدان و آرزوی طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری، به خانواده های معظم شهدای حاضر در جلسه خیر مقدم گفت و از زحمات غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، حسین ترابعلی؛ مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان منطقه و مجید قاضی خان مدیر هنرستان شهیدنیازی در برگزاری مراسم تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) حضرت زهرا را حامی اصلی ولایت معرفی کرد و افزود: حضرت زهرا کسی است که رسالت و ولایت را با هم برای مردم عصر خود و هم برای مردمان اعصار آینده تبلیغ و تبیین کرد و در واقع روایتگر اصلی اسلام ناب محمدی(ص) بودند.

گراوند در خصوص اهمیت برگزاری یادواره های شهدا در مدارس گفت: مدرسه محل اجرای عملیاتی ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است و فرهنگ ایثار و شهادت که نماد مکتب تشیع است باید در مدارس بنا نهاده شود و در دانش آموزان نهادینه شود.

گراوند با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: زیباترین تعابیر در خصوص شهید سلیمانی را مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید بیان کردند که شهید سلیمانی ملی ترین ایرانی و امتی ترین مسلمان است و راز ماندگاری وی در صداقت و اخلاص در عمل است.

در ادامه زارع، طی سخنانی گفت: صحبت کردن درباره شهدا در حضور خانواده های آنها امری بسیار دشوار است. زارع گفت: طی دفاع مقدس حدود ۴٠ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی داشتیم؛ دفاعی که برگرفته از الگوی جهادی مکتب امام حسین (ع) است؛ همان گونه که امام حسین (ع) آغازگر جنگ نبودند و در دفاع مقدس کشور ایران هم آغاز کننده جنگ نبود و جنگ در واقع بر ما تحمیل شد.

وی افزود: ما در جنگ تحمیلی دانش آموزان و معلمان را در کنار هم داشتیم و حتی گاهی دانش آموز فرمانده معلم خود بود؛ چنانکه مقام معظم رهبری در مورد شهید محمود کاوه فرمودند: شهید کاوه قبل از انقلاب شاگرد ما بود و پس از انقلاب استاد ما.

زارع با اشاره به اهمیت ولایت پذیری در جامعه در دوران غیبت امام عصر گفت: در طی تاریخ اسلام از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی هر جا مسلمانان پیرو ولایت بوده اند پیروز شدند و هرجا از ولایت سرپیچی کردند شکست خوردند. برای نمونه در جنگ بدر ولایت پذیری در اوج خود اجرا شد و مسلمانان فرمان پیامبر را اجرا کردند و پیروز شدند ولی در جنگ احد فرمان ولایت را اجرا نکردند و شکست خوردند؛ از این رو پیروی از ولایت تحت هر شرایطی ضروری و لازم است زیرا ولایت پذیری تمرین اطاعت از امام زمان است و اگر کسی ولایت پذیر باشد، در عصر ظهور امام زمان هم پیرو امام خواهد بود.

وی با اشاره به شهید سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: فرمانده گردان ها در دوران دفاع مقدس گمنام بودند و مخلصانه کار می کردند و به تعبیر شهید سلیمانی، فرماندهی جنگ، امامت بود نه هدایت و فرماندهان در صف مقدم گردان خود حرکت می کردند و از اعضای گردان خود جدا نبودند.

در ادامه، چنارانی نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: افتخار می کنیم که شیعه و تربیت یافته مکتب علی علیه السلام هستیم و هنوز از دامان زنان ما شهید حججی ها تربیت می شوند. زنان ما مردانی را تربیت کردند که علاوه بر دفاع از حریم کشور به فکر دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) در عراق و سوریه نیز هستند.

وی افزود: علی تنها مرد عدالت بود و تنها کسی بود که سه گروه دشمن قسم خورده داشت. در کشور ما جوانانی هستند که علی وار فکر تشیع و عدالت محوری دارند و همزمان خلیل الله هستند و ابراهیم وار دنیایی را متحول کنند. جوانان ایرانی در فتوت و جوانمردی حرف اول را می زنند و در صورتی که کشور در شرایط دشوار قرار گیرد و مورد هجمه دشمن واقع شود همین جوانان مانند جوانان دفاع مقدس و انقلاب نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کرده و از وطن خود دفاع می کنند.

در ادامه جلسه از خانواده های شهید حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد و در پایان از یادمان شهدای هنرستان شهید نیازی با حضور مادران شهدای حاضر در جلسه رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار