برف و کولاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد 

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره‌کل گفت توده هوای سرد که بارش برف و باران و وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد از صبح روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه استان را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برف و کولاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد 

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار نارنجی برای شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند اظهار کرد: این سامانه تا صبح روز جمعه هفدهم دیماه استان را در بر خواهد گرفت.

وی بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید تا بعدازظهر روز جمعه بویژه در شمال استان را از پدیده‌های غالب این سامانه توصیف کرد و افزود: بارش برف در مناطق ذکر شده نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هموطنان با توجه به سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزنده شدن جاده‌ها و احتمال اختلال تردد در معابر، بویژه در شهرستان‌های خاش، تفتان، زاهدان، مناطق شمالی ایرانشهر(بزمان) و میرجاوه به دلیل بارش برف، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از تردد و مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل کولاک برف در قله های تفتان و بزمان، از فعالیت های کوهنوردی خودداری شود.

حیدری خاطرنشان کرد: اکثر مناطق سیستان و بلوچستان با توجه به وزش باد شدید از سمت شمال طی روزهای پنجشنبه و جمعه، کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی از سوی تیم‌های راهداری جهت کنترل ذخیره بسته های نمک و ماسه در سطح راه‌های اصلی و فرعی مناطق مرتفع مرکزی، خواستار لغو تمامی فعالیت‌های دریایی به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت و آسیب بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار