مستند پرتره استاد داود فتحعلی بیگی از شبکه چهار سیما

تهران (پانا) - زندگی حرفه ای استاد داود فتحعلی‌بیگی از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، دوشنبه سیزدهم دی ماه پخش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مستند پرتره استاد داود فتحعلی بیگی از شبکه چهار سیما

به گزارش روابط عمومی، فیلم مستند «مرد عاشقانه ها» به زندگی استاد داود فتحعلی‌بیگی ، کارگردان و بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون، نویسنده و پژوهشگر، اختصاص دارد‌.

داوود فتحعلی بیگی بازیگر متولد 1329 در زنجان است. او کار خود را از سینما آغاز کرد و سال 1367 در فیلم «آری این چنین بود...» به کارگردانی داود اسماعیلی بازی کرده است. او در آثاری همچون سگ کشی ساخته بهرام بیضایی، آلزایمر احمدرضا معتمدی و کتاب قانون به کارگردانی مازیار میری بازی کرده است.

داود فتحعلی بیگی متولد دانش‌آموخته مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او علاوه بر کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری، مدرس دانشگاه است. فتحعلی‌بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال ۱۳۸۰ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. فتحعلی بیگی برنده دیپلم افتخار نمایشنامه‌نویسی مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره عروسکی تهران در ۱۳۸۷ است و مدیریت تالار محراب از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۴ و مدیرت اداره تئاتر از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ را بر عهده داشته است. وی عضو و ریس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایران ۱۳۸۴ تا به حال است و نمایش‌هایش در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره عروسکی زاگرب در سال ۱۳۶۹ و جشنواره‌های آوینیون، پارما و آریوانودلاماره ایتالیا دارای رتبه‌های برتر شده است.

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار