حشمت مهاجرانی

اتفاقات امروز فوتبال ایران نتیجه اشتباهات و ندانم‌کاری‌های فدراسیون است

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی کشورمان بر این باور است که دیگر زمان پنهان‌کاری باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال از چشم AFC گذشته و هر قرارداد غیر اصولی و خارج از قوانین فیفا خیلی زود مشخص خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اتفاقات امروز فوتبال ایران نتیجه اشتباهات و ندانم‌کاری‌های فدراسیون است

چهار روز دیگر AFC رأی نهایی‌اش را درباره حضور تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اعلام خواهد کرد. اتفاقی که اگر رخ دهد تبعات منفی زیادی برای فوتبال ما خواهد داشت. حشمت مهاجرانی بازیکنان و مربیان را خیلی مقصر این اتفاقات نمی‌داند و مسئولیت آن را بر عهده مدیران وقت باشگاه‌ها می‌گذارد. البته او خیلی هم امیدوار نیست که این مرتبه آخرین دفعه‌ای باشد که تیم‌های ما چنین شرایطی را تجربه می‌کنند.

حتماً در جریان حذف احتمالی تعدادی از باشگاه‌های ما از لیگ قهرمانان آسیا هستید.

فدراسیون فوتبال ما در سال‌های گذشته در ابعاد داخلی و خارجی آنقدر ندانم‌کاری و اشتباه داشته که نتیجه‌اش اتفاقات امروز فوتبال ما است. در بعد خارجی که معمولاً پس از هر شکایتی خیلی زود سروصدایش بلند می‌شود و تیم‌های باشگاهی و بعضاً فدراسیون ما با جرایم سنگینی مواجه می‌شوند. درباره شکایت‌های داخلی هم معمولاً سعی کردیم سرپوش بگذاریم تا AFC و فیفا در جریان قرار نگیرند.

این اتفاق چه تبعاتی برای فوتبال ما دارد؟

قطعاً روی فوتبال ما تأثیر منفی‌اش را خواهد گذاشت. این بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال چه گناهی دارند و چه کار کرده‌اند که باید چوب برخی از این مدیران کارنابلد را بخورند. این موضوع هم پس از مدتی فراموش می‌شود. زمانی که بازیکن در لیگ قهرمانان حضور پیدا نمی‌کند فرصت دیده شدن و ترانسفر شدن را از دست می‌دهد. باشگاه‌ها هم به لحاظ مالی خیلی ضرر خواهند کرد. البته به موارد دیگری هم می‌توان اشاره کرد.

بفرمایید.

ببینید تمام رده‌های مختلف باشگاهی ما باید در سطح اول فوتبال آسیا حضور داشته باشند. واقعاً حیف است که فوتبال ما گرفتار این مسائل شود؛ آن هم در شرایطی که به لحاظ نیروی انسانی پتانسیل بسیار بالایی دارد. ما در برنامه‌ریزی‌ها، عقد قرارداد با بازیکنان، مربیان و خیلی مسائل دیگر فوتبال اشتباهات بسیاری داشتیم. همین هم باعث شده تا کم‌کم قدرت و اعتبار فوتبالی‌مان را در AFC و فیفا از دست بدهیم.

متأسفانه برخی مدیران الان مدعی هستند که در سال‌های گذشته واقعیت‌ها را به AFC نمی‌گفتند.

فدراسیون و باشگاه‌های ما باید این هشدار را به‌عنوان یک شوک برای خودشان در نظر بگیرند و بدانند که نمی‌توان این مسائل را از چشم AFC پنهان کرد و باید تمام قراردادها اصولی و منطبق بر ضوابط و قوانین فوتبال باشد.

چقدر امیدوارید که این آخرین مرتبه باشد که این اتفاقات می‌افتد.

متأسفانه اولین بار نبوده و آخرین مرتبه‌اش هم نیست. من دوست دارم بگویم امیدوارم اما واقعیتش را بخواهید خیلی امیدوار نیستم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. باید دعا کنیم این آخرین مرتبه‌ای باشد که تیم‌های ما به این صورت دچار بحران شوند.امیدوارم فدراسیون عزیزی خادم با فرصتی که در اختیار دارد مانع تکرار این اتفاقات باشد.

این روزها با وجود قطعی شدن صعود به جام جهانی اما همچنان انتقادهایی از تیم ملی مطرح می‌شود.

بعضی‌ها می‌گویند قبل از بازی‌ها نباید انتقاد کرد و حرفی زد چون تیم دچار مشکل و حاشیه می‌شود و بعدش هم که تیم نتیجه می‌گیرد نباید ایرادها را گفت. البته به نظرم هر زمان که لازم باشد باید در فضایی دوستانه و محترمانه بحث‌های فنی انجام شود. اما به نظرم همیشه نتایج گویای همه مسائل هستند و این نتایج تیم ملی است که می‌تواند پاسخگوی انتقادات باشد. شاید مسائلی از قبیل اینکه در برخی بازی‌ها در حد انتظار ظاهر نشدیم یا بالانس تیمی ما در حد انتظار نبوده وجود داشته باشد ولی به طور کلی نتایج در مورد عملکرد یک تیم صحبت می‌کنند.

تیم ملی می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند؟

اول باید ببینیم در چه گروهی قرار می‌گیرد اما فکر می‌کنم شرایط خوبی در تیم حاکم است و ما در حال حاضر بدون اغراق بهترین نیروی انسانی را در قاره آسیا در اختیار داریم و لژیونرهای زیادی در فوتبال اروپا و با تجربیات بین‌المللی در اختیار داریم که نعمت بزرگی برای تیم ما محسوب می‌شود و این شانس را داریم که در جام جهانی قطر برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از مرحله گروهی صعود کنیم و راهی دور حذفی شویم. نتایج تیم ملی و روزهای خوب فوتبال هیچ وقت فراموش نخواهد شد. در واقع نباید به انجام سه بازی گروهی قانع باشیم.

لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بعد از 12 هفته تیم‌ها شناخت خوبی از هم پیدا کرده‌اند. پرسپولیس، سپاهان، استقلال، گل گهر و آلومینیوم اراک فوتبال قابل قبولی را ارائه می‌دهند و با این شرایط باید منتظر یک نیم فصل دوم پرهیجان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار