معاون اجرایی رییس‌جمهوری مطرح کرد؛

اسکان زلزله‌زدگان اندیکا تا پایان امسال

تهران (پانا) - معاون اجرایی رییس‌جمهوری با بیان اینکه سفر سرزده رییس‌جمهور به مناطق زلزله اندیکا موجب سرعت‌بخشی به خدمات‌رسانی به این مناطق شد گفت مردم زلزله‌زده اندیکا با تکمیل ساخت خانه‌های در دست احداث، پایان امسال در خانه‌های جدید ساکن می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اسکان زلزله‌زدگان اندیکا تا پایان امسال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: روند احداث و بازسازی منازل و جایگاه‌های نگهداری دام این مناطق که به واسطه زمین لرزه آسیب دیده بودند با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: تعریض، زیرسازی و ایمنی سازی جاده اندیکا به سرشط که پیش از سفر رییس جمهور از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار بود با دستور رییس جمهور، با سرعت بسیار در حال انجام است و در آینده نزدیک با تکمیل زیرسازی، این جاده آسفالت می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ واحد مسکونی در دست احداث برای خانوارهای آسیب دیده از زلزله به مرحله اسکلت بندی رسیده، ضمن اینکه در بخش برق رسانی به روستاها نیز اقدام های مناسبی انجام شده است و به زودی ۱۰ روستای این منطقه به شبکه برق متصل می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: متاسفانه در یکی از این روستا که جزو بزرگترین روستاهای آسیب دیده از زلزله نیز هست، به دلیل اختلاف ملکی، با وجود آماده بودن همه مصالح، تجهیزات و اعتبارات روند بازسازی و احداث خانه های آسیب دیده از زلزله با مانع جدی روبه رو شده است.

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و مسوولان محلی ایجاد صلح میان طوایف این منطقه در دستور کار است تا با ایجاد سازش، در کمترین زمان ممکن شاهد احداث و اسکان مردم زلزله زده در خانه های جدید باشیم.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز سفر خود به خوزستان علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، حضور در جلسه قرارگاه بازسازی این شهر را در برنامه خود دارد. بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز از جمله برنامه های دیروز معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان بود.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

رییس دولت سیزدهم هفتم آبان ماه امسال نیز به همراه معاون اول خود به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و از نزدیک با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این مناطق را صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار