معاون اجرایی رئیس‌جمهوری خبر داد:

تحقق وعده رئیس‌جمهوری به مردم خوزستان تا ابتدای 1401

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت تامین آب شرب پایدار و بدون تنش وعده رئیس‌جمهوری به مردم خوزستان است که این مهم با اجرای طرح آب رسانی غدیر تا ابتدای سال آینده محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق وعده رئیس‌جمهوری به مردم خوزستان تا ابتدای 1401

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدصولت مرتضوی امروز شنبه در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب غدیر در اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: این طرح هم اکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اقدام های انجام شده در ماه های اخیر روند آن بسیار امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح تا ابتدای سال آینده، ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان از آب شرب سالم، پایدار، ماندگار و بدون تنش برخوردار می شوند که این موضوع تحقق اولین دستاورد سفر آیت الله رییسی به خوزستان در تامین آب است.

مرتضوی افزود: طرح انتقال آب غدیر از برنامه زمان بندی شده فاصله چندانی ندارند که با تامین و تجهیز منابع و به کارگیری همه امکانات در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح سرعت می گیرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، ادامه داد: بخش اول طرح انتقال آب غدیر تا پایان امسال و بخش دیگر این طرح اواخر خرداد سال آینده به بهر برداری می رسد.

وی گفت: با اجرای این طرح، ۱۰ متر مکعب آب در ثانیه به ظرفیت انتقال آب شهرستان های مخلتف استان خوزستان و روستاهای واقع در مسیر افزوده می شود.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.

در سفر آیت الله رییسی رئیس‌جمهوری کشورمان به خوزستان در شهریور ماه امسال، مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ های ایستگاه به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد که بازدید معاون اجرایی رییس جمهور در راستای سرعت بخشیدن به تحقق این وعده دولت سیزدهم است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز مهرماه امسال با حضور در خوزستان وعده داد طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر خوزستان شامل افزایش ۲ برابری حجم انتقال آب در شبکه های آبرسانی و تامین آب از رودخانه دز اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می رسد.

بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز، بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا و برگزاری قرارگاه بازسازی اندیکا از جمله برنامه های اعلامی سفر ۲ روزه معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان است.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌ فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار