احتمال توافق اولیه میان ایران و ۱+۴ در 10 روز آینده

تهران (پانا) - عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از احتمال توافق اولیه در 10 روز آینده میان ایران و 1+4 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
احتمال توافق اولیه میان ایران و ۱+۴ در 10 روز آینده

به گزارش رادیو گفت‌وگو، ابوالفضل ظهره‌وند درخصوص اعلام نظر نماینده روسیه مبنی بر پیشرفت در مذاکرات گفت: ورود به جزئیات طرح بدین مفهوم است که این مفاد قابل‌ پیگیری است.

وی افزود: این ایام با سال جدید مسیحی مصادف شد و 1+4 تمایل داشتند چند روزی را برای تعطیلات به پایتخت‌ها بروند؛ ولی در مجموع اخبار ناظر بر امیدواری است چراکه طرفین وارد جزئیات شده‌اند. اخبار دیگری هم که رصد می‌شود، نشان می‌دهد طرف امریکایی با جدیت کار را دنبال می‌کند و مجموعاً طرفین ابراز امیدواری می‌کنند که به نقطه آغازین در توافق برسند.

ظهره وند ادامه داد: تمرکز کردن روی متن پیشنهادی ایران نقطه قوت این دور از مذاکرات است.

این کارشناس حوزه سیاسی با بیان اینکه مذاکرات جدید احتمالاً از روز دوشنبه آغاز می‌شود، گفت: تصور می‌کنم امریکایی‌ها بهترین گزینه را "توافق" می‌دانند و در سطح حداقلی بستر کار برای توافق آماده است؛ البته رسیدن به جزئیات نیازمند یک فرایند است تا طرف ایرانی هم از تحقق جزئیات اطمینان حاصل کند.

ظهره‌وند گفت: در مجموع فضا را مثبت می‌بینم تا شاید طی 10 روز آینده به توافق اولیه برسیم تا بعدها سراغ ابعاد دیگر برویم ولی در مجموع به نظر می‌رسد گام‌های مثبتی در حال پیموده شدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار