مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان سمنان اعلام کرد:

استان سمنان، میزبان ۶ شهید دفاع مقدس می‌شود

سمنان (پانا) - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان سمنان، از تشییع و خاکسپاری 5 شهید گمنام و یک شهید تازه تفحص شده دوران دفاع‌مقدس، همزمان با روز جهانی مقاومت در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استان سمنان، میزبان ۶ شهید دفاع مقدس می‌شود

سرهنگ حسن سلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: استان شهیدپرور سمنان در ایام‌ فاطمیه دوم و هم‌زمان با دهه بصیرت و فرا رسیدن دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی و روز جهانی مقاومت، میزبان 5 لاله خوش‌نام و شهید حسن یونسیان، شهید تازه تفحص‌شده از دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از شهدا، ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه شنبه ۱۱ دی‌ماه در ورودی سمنان، کوشک امام رضا(ع)، یادمان شهدای گمنام قومس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اقامه نماز بر پیکر پاک شهدا و مجلس بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و تجلیل از رزمندگان مدافعان حرم ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان برگزار و پیکر مقدس شهدا به شهرستان‌ها تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه پیکرهای شهدای گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری می شوند، افزود: پیکر یکی از شهدای گمنام که شهیدی 16 ساله است و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت رسیده در بیارجمند خاکسپاری می شود. همچنین شهید والامقام دیگری که در عملیات بدر و در 17 سالگی به شهادت رسیده در محل لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش در شاهرود خاکسپاری خواهد شد.

سرهنگ سلامی از خاکسپاری دیگر شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان خبر داد و افزود: این شهیدوالامقام در عملیات کربلای پنج و در 19 سالگی در شلمچه به شهادت نائل شده است. شهید دیگری که در 21 سالگی و در عملیات والفجر 8 در جزیره بوارین به درجه رفیع شهادت رسیده، در گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم شاهرود و همچنین پیکر یکی از شهدای گمنام نیز که در 35 سالگی و در جزیره مجنون به شهادت رسیده در محل مرکز صداوسیمای مرکز سمنان خاکسپاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای شهرستان سمنان، ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیکر نورانی این دو شهید شهرستان سمنان، ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه شنبه ۱۶ دی‌ماه از معراج شهدا واقع در میدان سعدی تا میدان امام خمینی(ره) تشییع می‌‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در پایان خبرداد: پیکر شهید ارتش اسلام حسن یونسیان که در ۲۳ بهمن سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸، در منطقه شلمچه بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد، نیز پس از گذشت ۳۶ سال به زادگاهش شاهرود رسیده و در روز ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای شاهرود به خاک سپرده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار