۹ دی نمادی از هوشیاری ملت ایران است

تهران (پانا) - همزمان با فرارسیدن دهه بصیرت و بزرگداشت نهم دی ماه مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران پیامی صادر کرد و این روز را حماسه‌ای ماندگار و نمادی از هوشیاری ملت ولایت‌مدار ایران دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۳۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
۹ دی نمادی از هوشیاری ملت ایران است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، متن پیام سید مجتبی هاشمی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند:

وَ نَظَرَ فَأَبْصَرَ، وَ انْتَفَعَ بِالْعِبَرِ، ثُمَّ سَلَکَ جَدَداً وَاضِحاً یَتَجَنَّبُ فِیهِ الصَّرْعَةَ فِی الْمَهَاوِی، وَالضَّلاَلَ فی الْمَغَاوِی»؛

پس به درستی نگریست و آگاه شد، و از عبرت ‌ها پند گرفت، سپس راه روشنی را پیمود، و از افتادن در پرتگاه ‌ها، و گم ‌شدن در کوره راه ‌ها، دوری کرد. نهج البلاغه، خطبه 153.

ملت شریف و حماسه ساز ایران اسلامی در طول 42 سال گذشته همواره در بزنگاه‌ها، با بصیرت و آگاهی و حضور در صحنه، فتنه‌ها را از بین برده است، چه در عرصه جنگ تحمیلی، چه در عرصه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی و چه در فتنه‌انگیزی‌های صهیونیسم جهانی و ایادی آمریکایی، این بصیرت عموم جامعه بوده است که راه را با هدایت ولی فقیه به مسیر تعالی خود برگردانده است.

۹دی یادآور حضور مردم غیور و سلحشوری است که بی‌حرمتی‌های عده‌ای دست‌نشانده را به ساحت نورانی مظهر ایثار و شهادت حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) را تاب نیاورده و پا به میدان گذاشتند، کما اینکه در ۱۹ دی سال ۵۶ نیز طلاب و مردم شریف قم با بصیرت خود سرآغازی شدند بر سلسله اعتراض‌های مردمی بر علیه نظام سلطه و ۹ دی به عنوان حماسه‌ای ماندگار و نمادی از هوشیاری ملت ولایت‌مدار ایران در تاریخ ثبت شد.

دهه بصیرت که مقارن است با سالگرد شهادت بزرگ سردار ایران و جهان اسلام، شهید سلیمانی که اسطوره‌ای جاودان در ولایتمداری و استقامت است، خود گواهی بر این مدعاست که در راستای حفظ آرمان‌ها لحظه‌ای از پای نخواهیم نشست.

اینجانب با عرض تسلیت ایام فاطمیه (س) و همچنین یاد و خاطره شهدا و بویژه شهید سلیمانی، از همه همکاران ساعی و تلاشگر فرهنگی خود خواهانم با توجه به سیاست‌های ۱۴ گانه ابلاغی اداره کل در راستای بصیرت افزایی دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران قوی بیش از پیش تلاش کرده و در جهت اعتلای نام این سرزمین کوشا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار