از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران می‌گوید فرصت طلایی برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اول سال تحصیلی است که با توجه به جمعیت و بافت خاص شهرستان‌های استان تهران، بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش از اولویت‌های اصلی است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی در جلسه کارگروه ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان تصریح کرد: 132 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع در شهرستان‌های استان تهران است که قریب به 25% اتباع سطح کشور را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: امسال قریب به 21 هزار دانش‌‌آموز جدید اتباع به شهرستان‌های استان تهران اضافه شدند و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که هیچ یک از این دانش‌آموزان از چرخه آموزش بازنمانند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه بازماندگان تحصیلی ما در شهرستان‌های استان تهران در ردیف اولین استان‌هایی بودیم که در زمینه ایجاد مجمع خیرین حامی دانش‌‌آموزان بازمانده از تحصیل اقدام کرده و هم اکنون عضو هیئت مؤسسه کشوری هم هستیم.

سید مجتبی هاشمی ادامه داد: ما علاقه‌مند به این هستیم که این مسئله را بشناسیم، واکاوی کنیم و بعد از برنامه‌ریزی دقیق به مرحله اجرا برسانیم.

این مقام مسئول افزود: فرصت طلایی برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را فرصت اول سال تحصیلی یعنی مهر ماه و آبان ماه می‌دانیم، چرا که جمعیت شهرستان‌های استان تهران بافت خاصی دارد و بخشی از دانش‌آموزان ما دانش‌آموزانی هستند که به معیشت خانواده کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: نمی‌توان از این دانش‌آموزان تحت عنوان کودکان کار نام برد، چرا که معمولا" کودکان کار تحت این عنوان از چرخه آموزش به دور هستند، ولی هم بخشی از دانش‌آموزان اتباع و همچنین بخشی از دانش‌آموزان هموطن نیز به اقتضای وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانواده‌ها مشغول به کار می‌شوند و طبیعتا" در مهر و آبان که وارد فضای آموزشی خواهند شد، فرصتی طلایی برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

وی اشاره کرد: در جلسات متعدد با رؤسای مناطق با حوزه‌هایی که مرتبط هستند، بحث بازماندگان تحصیلی جزء اولویت‌های اصلی استان تعریف شد و همکاران در این حوزه، مناطق مختلف را به صورت مداوم ارزیابی می‌کنند.

سید مجتبی هاشمی ادامه داد: اعتقاد داریم که مدیران مدارس نقش حیاتی در این زمینه دارند و می‌توانند کمک اول در این جریان باشند و با یک اقدام به موقع دانش آموز به تحصیل برگردد.

این مقام مسئول گفت: فقر فرهنگی، مشکلات خانوادگی، بدسرپرستی، بی سرپرستی و مسائلی که در حوزه حقوقی خانواده‌ها اتفاق می‌افتد از عوامل اصلی بازماندگی از تحصیل است که در هر صورت و مخصوصاً در دوره کرونا چالشی بزرگ برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: عدم دستیابی به موقع دانش‌آموزان به ابزار الکترونیکی و مسائل این چنینی هم به این مسئله دامن زده و خیلی باید مراقبت کنیم که دانش‌آموز در هر شرایطی بتواند به حوزه آموزش برگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار