برگزاری آئین افتتاحیه یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - آئین افتتاحیه یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین افتتاحیه یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این مراسم با بیان اینکه اثرگذاری شهدا در جامعه ماندگار است، شهدا به درازای تاریخ تاثیر خود را بر مردم، فرهنگ و اجتماع خواهند گذاشت اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی همه ساله یادواره های متعددی را در سطوح مدرسه ای، منطقه ای و استانی در راستای رسالت خود در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین تکریم خانواده‌های معظم شهدا برگزار می کند.

خدابنده مدرسه و کلاس درس را بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همه شهدا پرورش یافته مدارس بوده اند، اصلی‌ترین مخاطب برگزاری کنگره‌های شهدا، دانش‌آموزان و نسل نوجوان و جوان هستند که باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی افزود: طرح شهید پژوهی برای نخستین بار در سطح کشور در استان خراسان رضوی آغاز و اتفاقات خوبی را از جمله انتشار و توزیع چندین جلد کتاب با موضوع شهید و شهادت، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارزش های دوران دفاع مقدس را رقم زد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه باورها، اعتقادات، ایمان قلبی و درونی است که انسان را به مرتبه ای می رساند که جانش را نثار دیگران کند و نیاز دیگران را بر نیاز خود ارجح بداند افزود: پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: جان فشانی ها و جانبازی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای عملیاتی کردن استقلال و آزادی میهن به همراه اخلاص، معنویت و ارزش های دینی و انسانی رزمندگان، ارزش و جایگاه دفاع مقدس را مضاعف کرده است.

در این مراسم که در حرم مطهر رضوی برگزار شد از خانواده معزز شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی، شهید نورالله کاظمیان، شهید حسن رفوئی فریمانی و شهید سید احمد عابدی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار