بخشش قاتل به شرط ساخت مدرسه به نام مقتول

تهران (پانا) - یک پسر جوان مرندی که به قتل پسردایی خود محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم با شرط ساخت مدرسه‌ به نام مقتول در همان شهر، بار دیگر به زندگی بازگشت.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بخشش قاتل به شرط ساخت مدرسه به نام مقتول

«عفو» و «گذشت» موضوع مهمی است که بارها در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به آن اشاره شده است و همان طور که خداوند متعال از نور خود بر وجود انسان دمیده و جان هر چیزی که بر روی کره خاکی نفس می‌کشد از آن بار تعالی است، یکی از صفات این حقیقت بی انتها نیز «غفور» و «ستار» بودن است.

خدایی که «یَا مَنْ‌ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ‌ وَ سَتَرَ الْقَبِیح‌»، آشکارکننده‌ی خوبی‌ها و پوشاننده‌ی بدی‌ها است، عفو و غفران و بخشش را در کتاب الهی خود بسیار ذکر کرده و در آیه ۵۳ سوره زمر نیز می‌گوید «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ» بگو ای بندگانم که زیاده بر خویشتن ستم روا داشته‏‌اید، از رحمت الهی نومید نباشید، چرا که خداوند همه گناهان را می‌‏بخشد، که او آمرزگار مهربان است‏.

گذشت از خون بهای عزیزترین شخص زندگی که به دست شخصی دیگر نمی‌تواند نفس بکشد، برای هیچ خانواده‌ای آسان نیست. عفو ، بخشش و دادن فرصتی دوباره برای زندگی کردن شخصی که باعث مرگ عزیزترین فرد زندگی یک خانواده شده است، قلبی بزرگ و بی انتها می‌خواهد.

ماجرایی که امروز در سرتیتر اخبار آذربایجان شرقی قرار گرفت، مربوط به دعوایی کودکانه در سال ۱۳۸۴ یعنی ۱۶ سال پیش می‌شود که بین یک پسردایی و پسر عمه در مرند رخ داده و یکی از این جوانان را به قبرستان و دیگری را در انتظار برای اعدام فرستاده است.

محمدحسین علیپور، دادستان عمومی و انقلاب مرند در خصوص این ماجرا، می‌گوید: ۱۶ سال پیش یک مورد درگیری بین دو جوان مرندی که پسردایی و پسرعمه هم بودند اتفاق افتاده بود که متاسفانه در این درگیری، پسر دایی به قتل رسیده و پسر عمه به قصاص نفس محکوم شد.

وی ادامه می‌دهد: رای قصاص نفس در دیوان عالی کشور به قطعیت رسیده و در مرحله اجرا بود و قاتل نیز انتظار فرا رسیدن زمان قصاص را داشت.

علیپور می‌افزاید: در مرحله اجرای حکم، با تلاش دادستانی و خیران محترم محله، اولیای دم که همان دایی قاتل نیز است، رضایت خود را نسبت به قاتل اعلام کرده و بر این اساس یک جوان به زندگی دوباره بازگشته است.

وی می‌گوید: در راستای این امر خداپسندانه قرار شد تا مدرسه‌ای به نام مقتول در مرند احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار