جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اعلام شد

ساکی: اخبار غیرحضوری شدن امتحانات را تکذیب می‌کنم، برنامه آموزش و پرورش برای امتحانات نوبت اول، حضوری است

تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت خبر‌های برخی رسانه‌ها درباره غیرحضوری بودن امتحانات صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اعلام شد

خسرو ساکی در ارتباط تصویری با برنامه روی خط خبر این شبکه در خصوص امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم گفت: امتحانات دانش آموزانی که در خرداد و شهریور سال گذشته نتوانستند حد نصاب قبولی را در تمام دروس کسب کنند از دوم دی ماه شروع شده و تا 27 دی ادامه دارد.

وی اشاره کرد:‌ در سطح کشور حوزه‌بندی انجام گرفته و بیش از 150 هزار دانش آموز که دروس مختلف را در شاخه نظری دارند مشغول شرکت در امتحانات هستند، تمامی حوزه‌های اجرایی ملزم شدند که پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند.

ساکی بیان کرد:‌ بازرس‌هایی جهت بازدید هر روزه برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شده تا کم و کیف رعایت پروتکل‌ها را چک کنند. همچنین امتحانات غیرنهایی در نوبت اول برای پایه هفتم تا پایه دوازدهم امتحانات به صورت حضوری است که برنامه امتحانات توسط مدیر مدرسه تنظیم و با همکاری همکاران مدرسه اجرا می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش گفت: در برخی خبرگزاری‌ها مطالبی تحت عنوان غیرحضوری بودن امتحانات مطرح شده که آن را تکذیب می‌کنیم. تا این لحظه برنامه وزارت آموزش و پرورش برای امتحانات نوبت اول حضوری است. علت حضوری بودن نیز این است که ارزشیابی تحصیلی تابعی از چگونگی فعالیت مدارس است، مستحضرید که طبق آیین نامه بازگشایی از اول آذر ماه تمامی مدارس کشور به صورت حضوری فعالیت می‌کنند پس طبیعتا ارزشیابی نوبت اول هم حضوری برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود:‌ اگر مدرسه‌ای شرایطی داشت که با مجوز اداره آموزش و پرورش منطقه، بنا شد به صورت غیرحضوری فعالیت کند قطعا توسط مدرسه بعد از اخذ مجوز با دلایل موجه از اداره آموزش و پرورش منطقه به والدین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار